Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
OK jag är sen i vändningarna men så här är det. Har aldrig uppdaterat operativsystemet på min Powerbook från 2009. Så nu skulle jag köra nya Sibelius 7 som jag just köpt och då kräver den Snow Leopard eller senare. På appstore säljs bara Mountain Lion som man bara kan uppgradera från Snow Leopard eller senare. På appstore support säger de. " Ja vi förstår men Snow Leopard säljs inte längre PUNKT!!" Någon som vet om detta går att lösa.
Om du känner någon som redan har en version som kan köpa Mountain Lion (alt. redan gjort det) så är det ju lätt att bara ladda ner där och bränna ut/göra en USB-avbild och installera via den. Apple olikt Microsoft verkar inte bry sig speciellt mycket om licenser och sånt svammel på sitt OS.
Begagnat alltså. På skiva? Utan koder o serienummer etc. Går samma produkt att använda på fler datorer? Inga licenser alltså. Eg borde jag alltså bara kunna höra efter i vänkretsen om det inte är någon som har en gammal skiva med Snow Leopard. Stämmer det?
Du kan, rent fysiskt, använda en "retail skiva" på hur många datorer som helst. Nej, inga licenssiffror etc.
Däremot fungerar inte en skiva som kommit tillsammans med en dator på andra modeller än den skivan tillhör.