Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPad 4 eller vänta till mars ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-25 17:50

Hej Hej !!

Är på gång att köpa min första iPad och läste om fyran, den skiljer ju inte sig såååå mkt från trean och då hade en kompis teorin att dom kommer släppa iPad 5 i Mars/aprill och att den kommer ha en hel massa nyheter.

Skulle det vara fallet så dröjer jag gärna några månader men om femman kommer om ett år så känns det onödigt att dra ut på det. Vad säger rykterna eller vad säger ni som har mkt mer koll på apple än vad jag har !?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-25 17:54

Några sådana rykten existerar inte idag, vad jag vet. Det är inte heller säkert att det kommer någon i Mars/April, det kan lika gärna dröja till nästa Oktober.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-25 18:09
Ursprungligen av Fraodi:

Är på gång att köpa min första iPad och läste om fyran, den skiljer ju inte sig såååå mkt från trean och då hade en kompis teorin att dom kommer släppa iPad 5 i Mars/aprill och att den kommer ha en hel massa nyheter.

Vad grundar han den teorin på?
Det är ju möjligt att det kommer en uppdaterad iPad i vår men det kan lika gärna dröja till nästa höst. Jag menar, det kommer alltid nytt och hur länge vill du vänta? Jag skulle inte vänta på att det eventuellt kommer en uppdaterad version i vår.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-25 18:22
Ursprungligen av stile:

Vad grundar han den teorin på?
Det är ju möjligt att det kommer en uppdaterad iPad i vår men det kan lika gärna dröja till nästa höst. Jag menar, det kommer alltid nytt och hur länge vill du vänta? Jag skulle inte vänta på att det eventuellt kommer en uppdaterad version i vår.

Ja alltså han sa inte att det skulle bli så utan det var mer en teori. Men han grunda den helt enkelt på att det inte blev sån stor skillnad på trean och fyran och att dom hittils släppt en ny iPad i Mars varje år (?)

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-25 18:55

Eftersom de verkar sikta på att tillverka egna processorer gissar jag att de slår ihop ipad och iphone releaser och uppdaterar på hösten istället.
Men man vet ju aldrig med apple

• Medlem
  • 2012-10-25 19:39

Jag tror att nästa iPad kommer om ett år. Det är snart jul och då handlar folk som galningar. Men vem köper en iPad till jul om man vet att det kommer en ny modell tre månader senare?

Med en A6X som motor så klarar sig iPad gott och väl ett år till. Det är ju dubbla prestandan mot tidigare och ingen liten uppgradering.

Ursprungligen av Ljung:

Jag tror att nästa iPad kommer om ett år. Det är snart jul och då handlar folk som galningar. Men vem köper en iPad till jul om man vet att det kommer en ny modell tre månader senare?

Med en A6X som motor så klarar sig iPad gott och väl ett år till. Det är ju dubbla prestandan mot tidigare och ingen liten uppgradering.

Bra teori! Tror den är helt korrekt faktiskt.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2012-10-27 10:34

Köp nu!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-27 12:32

Ni har övertalat mig, blir en iPad 4

Jag hoppas att det kommer en till mars/april, mest för att min padda inte är mer än 3 månader gammal. Känns lite surt, räknade lite med att den inte skulle uppdateras förrän mars/april 2013.

Oavsett vad så är jag säker på att det kommer bli något av en ny design där den kommer ha samma slags "chamfer" (?) som på iphone , men att den framförallt kommer bli lättare. För i nuläget är den rätt tung att hålla i tycker jag.

Nåja, vad gäller uppdateringsintervall.. Den som lever får se

1
Bevaka tråden