Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nisus Writer Express släppt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har Nisus Writer Express släppts som en beta för MacOS X! Inte en dag för tidigt!

Säger sig bland annat kunna öppna och spara i MS Word format. Kanske man kan äntligen pensionera MS Word v.X och få en ordbehandlare som inte kraschar stup i kvarten?!

Systemkrav:

Nisus Writer Express requires a G3 or better and Mac OS X 10.2 or later.

Ladda ner och testa!

testar...

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-25 20:58

Ngn vänlig själ som har lust att maila mig filen?

Jag har testat att ladda ner den 5 ggr (olika bläddrare och olika format) och arkivet är hela tiden korrupt vid uppackning ?!?

mattias@mattan.net

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Ngn vänlig själ som har lust att maila mig filen?

Jag har testat att ladda ner den 5 ggr (olika bläddrare och olika format) och arkivet är hela tiden korrupt vid uppackning ?!?

mattias@mattan.net

Jag har precis skickat filen, 3,8Mb

Verkar vara helt ok, otroligt att det bara är en 3.8 MB nedladdning! Ser enkelt och användarvänligt ut.

Ursäkta att jag tar upp den här gamla tråden - men vilken besvikelse Nisus Writer var (eller så missar jag nåt)!

För att höja sig över TextEdit borde en ordbehandlare använda sig av nån form av stilmallar tycker jag. Man vill gärna slippa göra samma formateringsjobb varje gång man skall skriva nåt nytt.

Var det inte det som skulle skilja gratis-Okito Writer från kommande pro-versionen innan Nisus köpte upp dem? Kommer inte riktigt ihåg.

Detta är ingen Word-killer iallafall - mer som en TextEdit som kan läsa .doc-filer. Märkligt att det tog så lång tid att få fram den här produkten.

Läste just Nisus release notes till Nisus Writer Express. De kände sig tvungna att släppa nånting "by public demand" - även om alla features inte var färdiga. Den skall utvecklas mer, men det är verkligen inte mycket de gjort sedan de köpte Okito.

1
Bevaka tråden