Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du dålig batteritid i din iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej alla glada!

Ville försöka utröna om batteriproblemen kan vara orsakade av dåliga operatörsinställningar t.ex. så jag vädjar till er alla med dålig batteritid i iPhone 5, dvs. alla som inte når upp till över 5h användning under en max en dag.

Ni som har bra batteritid får också svara men glöm inte att välja rätt alternativ i omröstningen.

Tack på förhand!

Tycker det är lite dålig uppslutning här. Är det inte fler än 8 personer som har köpt iPhone 5 här på forumet?

Minst 11 iaf.

Ursprungligen av pmarriott:

Minst 11 iaf.

NU ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-31 11:34

Jag tycker att jag har bra batteritid. Absolut bättre än på 4s. Däremot är det stor skillnad mellan de dagar jag är på jobbet (råtaskig täckning, mycket lite användande, kort batteritid) och hemma (bra täckning, hög användning men ändå lång batteritid).

Ursprungligen av josie:

Jag tycker att jag har bra batteritid. Absolut bättre än på 4s. Däremot är det stor skillnad mellan de dagar jag är på jobbet (råtaskig täckning, mycket lite användande, kort batteritid) och hemma (bra täckning, hög användning men ändå lång batteritid).

Kan du göra följande:

Öppna telefonappen och skriv in följande: *3001#12345#* + tryck på ring

Då öppnar sig "Field Test"-appen, en systemapp för att se diverse systeminställningar gällande signal osv. Men det som är intressant är om du kan återkomma med siffrar som ersätter täckningsstaplarna. Både när du är på jobb och när du är hemma.

Det ska vara typ "-71" eller "-94".

För att stänga ner och få dina staplar igen så trycker du bara på hemknappen.

jag får -70 med Telenor dock uppkopplad till wifi om det gör skillnad

Ursprungligen av metalic:

jag får -70 med Telenor dock uppkopplad till wifi om det gör skillnad

Nej gör ingen skillnad. Tack!

-105 fick jag...

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

-105 fick jag...

Din telefon lär äta upp batteriet. Du ligger ju nästan på Ingen Service. Den inträffar vid -113 på iPhone.

-96 nu, stor skillnad på vilket rum jag är i (första är i badrummet utan fönster, andra i vardagsrum med fönster)

Trist täckning ändå skulle jag vilja säga. Vad får du för hastigheter i 3G-nätet?

Ursprungligen av grenhall:

Trist täckning ändå skulle jag vilja säga. Vad får du för hastigheter i 3G-nätet?

Inte speciellt bra hemma (inomhus) däremot helt ok när jag går ut. Bor i ett betonghus byggt på typ 60-talet så förväntar mig inte att mottagningen ska vara perfekt, var värre med tele2

Ligger på mellan -86 och -93, Tele2.

Bra batteritid

-72 Telia
Inomhus, brukar dock vara dålig täckning här ibland.
Batteritiden är okej för mig jämfört med min iPhone 4a. Känns varken bättre eller sämre.
Har inte "röstat" ovan, då jag har svårt att avgöra om den är bättre eller sämre än.

Ursprungligen av Chaosstar:

-72 Telia
Inomhus, brukar dock vara dålig täckning här ibland.
Batteritiden är okej för mig jämfört med min iPhone 4a. Känns varken bättre eller sämre.
Har inte "röstat" ovan, då jag har svårt att avgöra om den är bättre eller sämre än.

Har du mer än 5h användning på mer än 15h standby så har du bra batteritid kan man väl säga. Under förutsättning att det är användning som i inte musikuppspelning via iPod eller Spotify offlinelista då det inte drar så mycket batteri.

Kollade på jobbet nu, inomhus, -80 fick jag då.

En annan sak jag noterat är att det är 6 timmar och 54 minuter sen jag hade full laddning, och användningen är 6 timmar och 17 minuter. Dvs nästan konstant har jag använt telefonen? Vilket inte är i närheten av sanningen, tror inte jag har tid att sitta med telefonen så länge något drar ström och användningstid i bakgrunden. Har 64% kvar, så lär väl klara 8 timmar användning nu men inte så lång standby

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Kollade på jobbet nu, inomhus, -80 fick jag då.

En annan sak jag noterat är att det är 6 timmar och 54 minuter sen jag hade full laddning, och användningen är 6 timmar och 17 minuter. Dvs nästan konstant har jag använt telefonen? Vilket inte är i närheten av sanningen, tror inte jag har tid att sitta med telefonen så länge något drar ström och användningstid i bakgrunden. Har 64% kvar, så lär väl klara 8 timmar användning nu men inte så lång standby

Du måste nog kolla av vad det är som körs. Någon app som har varit igång lika länge som din telefon sedan sista omstart. Hittar du den boven så löser du dina batteriproblem det är jag helt säker på.

Användningen ska inte vara så jämnställd med standby. Det är kanske någon process som hängt sig eller någon app som ligger igång typ Skype eller liknande.

91 med Telia i bostaden. Tycker batteriet är ungefär som 4S.

Ursprungligen av adress@mac:

91 med Telia i bostaden. Tycker batteriet är ungefär som 4S.

Nu vet jag inte vilka batteritider du fick med din 4S så jag har inte så mycket att utgå ifrån. Men gissar på att du ligger över 5h användning.

Stämmer !

Är det bara 24 stycken som har köpt iPhone 5 här på forumet? Kan inte alla med en femma lägga till sin röst så vi kan få ett bra resultat.

Ja det är ju lite svårt att dra för stora slutsatser med så lågt deltagande. Det verkar ju dock ganska jämnt fördelat över operatörerna och även totalfördelningen på samtliga röster gällande förhållandet mellan kass batteritid kontra god visar samma siffror. Ca 1/3 har kass batteritid oavsett operatör.

Ursprungligen av Mr Gillespie:

Ja det är ju lite svårt att dra för stora slutsatser med så lågt deltagande. Det verkar ju dock ganska jämnt fördelat över operatörerna och även totalfördelningen på samtliga röster gällande förhållandet mellan kass batteritid kontra god visar samma siffror. Ca 1/3 har kass batteritid oavsett operatör.

Det känns som att 1/3 är för högt för att vara dålig hårdvara. Jag hoppas verkligen att iOS 6.0.1 löser problemen och att fixen kommer inom kort.

Jag gjorde precis en omstart av min iphone5 och fick då ett medellande om att att ios 6.01 skulle installeras.

Tydligen var det ett problem med automatiskt uppdatering som åtgärdades, så uppdateringen kom via en egen "app" (?)

I vilket fall så kanske uppdateringen även hjälper batteritiden ?

Verkar fungera fint annars

Hoppas det! Jag håller på att installera den.

Uppdateringen tycka ha hjälpt mitt batteri lite iaf. Men måste testa cykeln ut innan jag ger några definitiva kommentarer.

Märker ingen större skillnad, här om dagen hade jag ju något som låg i bakgrunden hela tiden och då kom jag upp i 9 timmar 25 minuter användning och 15 timmar 2 minuter standby. Efter det fick jag 6 timmar och 26 minuter användning samt 17 timmar 10 minuter standby. Känns som om det varierar ganska mycket från dag till dag.

Kanske är kräsen och begär för mycket helt enkelt?

-115 inomhus, går jag runt lite hamnar jag runt -97. Bättre batteritid än min 4S.

Bevaka tråden