Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon testat Netflix på ATV 2?

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-18 10:06
Ursprungligen av BlackSmp:

iofs. Men jag har ingen dvdspelare längre. De är snart lika ute som VHS spelaren

Äh DVD spelare hänger med ett bra tag till och är inte speciellt ute för de som gillar att köpa eller hyra film på skiva och de är rätt många än.

Ursprungligen av robber:

Om jag ska betala för en sådan tjänst så ska avsnitten finnas ute senast dagen efter det har gått i USA annars ser jag inte riktigt meningen med en sådan tjänst.

De gamla säsongerna som är skrivna ovan köper man för 30kr i en box på willys...

Vi som inte gillar att leta i en box på willys är mycket glada över att slippa leta i en box på willys. Jag föreslår att vi andra håller oss till Netflix så får du boxen mer för dig själv.

Upptäckte idag att vissa filmer finns i HD, men saknar DD5.1.... Märkligt...

Ursprungligen av PeeMaN:

Upptäckte idag att vissa filmer finns i HD, men saknar DD5.1.... Märkligt...

Får du inte 5.1 på någon film?

Ursprungligen av Brandylf:

Får du inte 5.1 på någon film?

Jo, på alla där DD-loggan står i beskrivningen!!

Jag tror det har med att han kör en äldre ios-version att göra. Bara en gissning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-20 18:46
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror det har med att han kör en äldre ios-version att göra. Bara en gissning.

Möjligt, kör nyaste som är möjlig att JB:a. Nåväl. iPad appen stödjer väl AirPlay och får streama så länge.

Min ATV2 är jailbreakad och kör ATV-iOS v4.4.4 och jag har samma problem med att undertexter inte dyker upp vid uppspelning via Netflix. Så problemet kan mycket väl bero på gammal iOS-version. Men jag hoppas ändå att någon med 4.4.4 har fungerande undertexter för jag känner inte för att uppgradera till det nya ikon-gränssnittet i ATV-iOS-v5.

Jag har omvända problem, kan inte stänga av texten i alla filmer, haha!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har omvända problem, kan inte stänga av texten i alla filmer, haha!

Handlar det om skandinaviska Netflix så beror det på krav i förhållande till rättigheter. Det samma gäller för sydamerika. Är det USA, UK eller Kanada låter det konstigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-26 17:33

Återställde och ny JB vilket fick det att fungera.

Ursprungligen av stevex:

Återställde och ny JB vilket fick det att fungera.

Återställde du till senaste ATV2-iOS eller till ditt gamla?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-27 23:10

Återställde till senaste

Märkte just en väldigt konstig sak... Jag tittar väldigt mycket på ståupp-komedi på Netflix och igår drog jag igång en show med Russell Peters som heter Red, White and Brown på min iPad. Avbryter efter ungefär hälften och går och lägger mig...

Idag vill jag fortsätta titta showen på min ATV2, och glömmer av den smidiga "Nyligen sedda"-sektionen utan klickar mig in till Genrer > Komedi > Ståupp-komedi. Showen är som bortblåst! Den finns under Nyligen sedda och jag kan även söka fram den, men den dyker inte upp någonstans om jag bläddrar runt. Av nyfikenhet började jag undersöka detta lite mer och det visar sig att Bill Burr's senaste special You people are all the same, Jim Gaffigan's Mr Universe och anda shower också försvunnit. Ofta har dom fler taggar än bara ståupp-komedi men dom finns inte heller på någon av de andra avdelningarna.

Det här får mig såklart att undra... Vad mer finns uppe som jag inte ser? Jag kan ju inte söka fram något jag inte vet existerar i sortimentet.

Någon annan som märkt av något liknande?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-28 23:11

Det är inte så att de inte visas när du har "flyttat" dem till Nyligen sedda?

Möjligt, kan prova och återkomma Tack för tipset!

Betygsätt allt ni ser, då blir rekommendationer mer precisa.

Ursprungligen av Arcane02:

Betygsätt allt ni ser, då blir rekommendationer mer precisa.

Jag betygsätter allt jag har sett också

Är det nån av er som kör jailbreakad ATV2 med ATV-iOS 4.4.4 som kan se svensk text via ATV-Netflix?

Med 5.0.1, ATV 2 och jailbreak så får jag i alla fall svenskt text på Netflix

Ursprungligen av BlackSmp:

Med 5.0.1, ATV 2 och jailbreak så får jag i alla fall svenskt text på Netflix

Okej, ja, eftersom jag är rädd för att det är ATV-iOS 4.X som ställer till problem med netflix-undertexter så hoppas jag hitta någon med den versionen som kan se undertexter. Jag drar mig nämligen för att uppdatera eftersom jag har fått för mig att det senaste ikonbaserade ATV-gränssnittet inte är lika bra som 4.X.

Men varför inte prova? Du får ju Netflix gratis i en månad

Bevaka tråden