Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
1080p klarar den. Sedan beror det på vad du ska köra på den. T.ex kör jag Plex Media Server på min MM 2010. Den har en 2,4 processor och klarar av omvandlingen till iPad eller iPhone. Då kan lite extra processorkraft vara bra att ha.
1080p klarar den. Sedan beror det på vad du ska köra på den. T.ex kör jag Plex Media Server på min MM 2010. Den har en 2,4 processor och klarar av omvandlingen till iPad eller iPhone. Då kan lite extra processorkraft vara bra att ha.
The Intel "Core Duo" (T2300) processor includes two independent processor "cores" on a single silicon chip.
Processors: 1 (2 Cores) Geekbench: 2153 Processor Speed: 1.66 GHz
The Intel "Core Duo" (T2300) processor includes two independent processor "cores" on a single silicon chip.
Processors: 1 (2 Cores) Geekbench: 2153 Processor Speed: 1.66 GHz
Jag har en core2 duo 2 GHz macmini och det är på håret. Om jag inte missminner mig är 1.66 GHz endast core duo och inte core2duo så jag är väldigt skeptisk till något värre än 720p.
Att skyffla filer ja. Inte att avkoda högupplöst material. Där är processorkraft det som räknas. Det går att få en Mac Mini med 1,66 GHz att avkoda det mesta med ett Crystal HD-kort. Men det är en del pill och man mister Wi-Fi eftersom man får ersätta Airportkortet.
Jag hade en 1,83 GHz och den klarade de flesta 720p bra. Actionfilmer med mycket rörelse (= mycket information som ska avkodas) klarade den sämre. Ska man ha en Mac Mini som räcker ett tag så tycker jag att man får gå på en med NVidia GPU eftersom man då kan använda sig av hårdvaruacceleration för att koda av H.264 (med XBMC i alla fall).
Skulle jag komma över en sån (jag har en men den är permanent utlånad) skulle jag köra linux och xbmc. Då räcker det nog till. Körde 1080p på den när jag dualbootade till Win XP men det gick inte under Tiger. Sen kan det vara problem med att få ut 5,1-ljud.
Jag köpte en nu och det visade sig vara en 1.5 Ghz, 512mb 300GB. Vilket inte är mycket att hurra över... Men jag fick med apple keyboard wireless (de nya) samt en 17" Mac skärm för 650kr.
Har läst en del på nätet och som en del skriver ovan verkar man kunna byta CPU samt minnen, någon som gjort det?
Läst att folk bytt 1.5 mot Intel Core 2 Duo T7200 2ghz, med 2Gb ram
J
Har läst en del på nätet och som en del skriver ovan verkar man kunna byta CPU samt minnen, någon som gjort det?
Läst att folk bytt 1.5 mot Intel Core 2 Duo T7200 2ghz, med 2Gb ram