Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iMessage och Facetime i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-11-08 09:58

Har ett väldigt störande problem med min nya telefon.

Köpte min iPhone 6 på lanseringsdagen, den första veckan fungerade telefonen utan problem, men sedan så kunde jag inte skicka iMessage och ringa via Facetime.. Går jag in under inställningar och sen iMessage respektive Facetime så står det '' Avvaktar Aktivering'', jag har provat att stänga av och slå på det utan framgång, återställt telefonen till fabriksinställningar men det funkar fortfarande inte..

Jag gick ner till lokala 3 butiken här i Eskilstuna, dom kunde heller inte få till det så dom bytte ut telefonen till en helt ny på garantin. Jag tror ju inte att det är ett fel i telefonen i sig, utan något med mjukvaran, men jag håller på och blir galen, det är samma problem med den här nya telefonen som jag har fått. Någon som har några tips på vad jag kan försöka göra?

Kör den senaste iOS 6.0.1

Jag är tacksam för alla förslag jag kan få.

Ursprungligen av Hoya:

Har ett väldigt störande problem med min nya telefon.

Köpte min iPhone 6 på lanseringsdagen, den första veckan fungerade telefonen utan problem, men sedan så kunde jag inte skicka iMessage och ringa via Facetime.. Går jag in under inställningar och sen iMessage respektive Facetime så står det '' Avvaktar Aktivering'', jag har provat att stänga av och slå på det utan framgång, återställt telefonen till fabriksinställningar men det funkar fortfarande inte..

Jag gick ner till lokala 3 butiken här i Eskilstuna, dom kunde heller inte få till det så dom bytte ut telefonen till en helt ny på garantin. Jag tror ju inte att det är ett fel i telefonen i sig, utan något med mjukvaran, men jag håller på och blir galen, det är samma problem med den här nya telefonen som jag har fått. Någon som har några tips på vad jag kan försöka göra?

Kör den senaste iOS 6.0.1

Jag är tacksam för alla förslag jag kan få.

Första med iPhone 6!! Wow!

Skämt åsido. Ta bort ditt iCloud-konto och lägg till det igen.

Funkar inte det så prova att skapa ett nytt iCloud-konto och se om det fungerar.

Återkom med resultat.

Är lösenordet för iCloud/Apple ID ifyllt?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-11-08 11:42

Har provat att ta bort iCloud-kontot och lägga till det igen flera gången utan resultat.. Lösenordet och Apple ID är ifyllt.
Har inte provat att skapa något nytt iCloud konto, men har däremot loggat ut sambon på hennes 4S och försökt logga in på min 5a, men det fungerade inte heller.

Drar mig lite för att skapa ett nytt iCloud konto då min kalender och telefonbok är fullproppad på mitt nuvarande konto.

Någon som har några fler förslag?

Ursprungligen av Hoya:

Har ett väldigt störande problem med min nya telefon.

Köpte min iPhone 6 på lanseringsdagen, den första veckan fungerade telefonen utan problem, men sedan så kunde jag inte skicka iMessage och ringa via Facetime.

Vart köpte du din iPhone 6? Från Goran nere i hamnen eller? Eftersom 5:an precis har släppts, så undrar man ju inte om du inte har blivit lurad.

Ring till deras tekniska support. Då du har köpt telefonen av Tre är det dem som har supporten på telefonen fullt ut.

Det kan vara ditt abonnemang som sätter stopp. Då du nämner att du har fått den utbytt så styrker det bara detta. Kolla med Tre om ditt abonnemang är spärrat för SMS till utlandet. iMessage aktiveras nämligen av ett SMS som skickas till UK (Tror det är Orange som hanterar trafiken). Gällande Facetime så kan ditt abonnemang sakna stöd för det. Aldrig varit med om, men det är möjligt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-11-08 20:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ring till deras tekniska support. Då du har köpt telefonen av Tre är det dem som har supporten på telefonen fullt ut.Det kan vara ditt abonnemang som sätter stopp. Då du nämner att du har fått den utbytt så styrker det bara detta. Kolla med Tre om ditt abonnemang är spärrat för SMS till utlandet. iMessage aktiveras nämligen av ett SMS som skickas till UK (Tror det är Orange som hanterar trafiken). Gällande Facetime så kan ditt abonnemang sakna stöd för det. Aldrig varit med om, men det är möjligt.

Har gjort det, tyvärr så kan inte dom hjälpa mig.. Sms har jag provat att skicka utomlands och det funkar..Nu har jag kommit så långt att när jag aktiverar iMessageoch Facetime, då kan jag skicka iMessage så länge det står "avvaktar aktivering", men när mottagaren får smset så står min email-adress som avsändare. Under meddelande -> Skicka och ta emot så finns inte mitt mobilnummer med utan bara mitt apple id..Efter ett tag så kommer det aktivering misslyckades och jag måste stänga av och slå på iMessage igen för att kunna skicka..

Ursprungligen av Hoya:

Har gjort det, tyvärr så kan inte dom hjälpa mig.. Sms har jag provat att skicka utomlands och det funkar..Nu har jag kommit så långt att när jag aktiverar iMessageoch Facetime, då kan jag skicka iMessage så länge det står "avvaktar aktivering", men när mottagaren får smset så står min email-adress som avsändare. Under meddelande -> Skicka och ta emot så finns inte mitt mobilnummer med utan bara mitt apple id..Efter ett tag så kommer det aktivering misslyckades och jag måste stänga av och slå på iMessage igen för att kunna skicka..

Då är det problem med registreringen. F.ö så är Tre skyldiga att hjälpa dig så stå på dig.

Att du kan skicka SMS utomlands säger dessvärre inte så mkt. Det som spelar roll är om du kan skicka SMS till Orange i UK.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då är det problem med registreringen. F.ö så är Tre skyldiga att hjälpa dig så stå på dig.

Att du kan skicka SMS utomlands säger dessvärre inte så mkt. Det som spelar roll är om du kan skicka SMS till Orange i UK.

Kan man skicka sms utomlands kan man skicka sms även till Orange i Storbritannien. Det är typ utomlands.

Jag gissar på att du haft detta fungerande i tidigare iPhone eller är det helt fel?

Ursprungligen av grenhall:

Kan man skicka sms utomlands kan man skicka sms även till Orange i Storbritannien.

Inte nödvändigtvis. Operatören måste ha ett s.k interworkingavtal.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 22:05

Har du kollat om ditt mobilnummer är listat under Inställningar - Meddelande - Skicka och ta emot - Du kan nås... och Börja nya...?

Jag har fått nästan samma problem med min iphone 5 med skillnad att i inställningarna ser allting ut helt som det ska. T o m när jag ska skicka imessage ser det ut som imessage men när jag tryckt skicka kommer det förbannade utropstecknet som säger att det fick problem med att skickas. Sen skickas det som vanligt sms och därmed kostar. Har ringt 3 och jag får skicka telefonen till dem för reparation. Kul att vara utan telefon i mer än en vecka! :(. Jag skulle väldigt gärna vilja veta om ni har löst det här problemet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-22 21:23
Ursprungligen av Phiamir:

Jag har fått nästan samma problem med min iphone 5 med skillnad att i inställningarna ser allting ut helt som det ska. T o m när jag ska skicka imessage ser det ut som imessage men när jag tryckt skicka kommer det förbannade utropstecknet som säger att det fick problem med att skickas. Sen skickas det som vanligt sms och därmed kostar. Har ringt 3 och jag får skicka telefonen till dem för reparation. Kul att vara utan telefon i mer än en vecka! :(. Jag skulle väldigt gärna vilja veta om ni har löst det här problemet.

Finns det verkligen något abonnemang där sms kostar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-22 21:27
Ursprungligen av lappen71:

Finns det verkligen något abonnemang där sms kostar?

Jag har ett abbonemang där SMS kostar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-22 21:42
Ursprungligen av joakimo:

Jag har ett abbonemang där SMS kostar.

Hos Tre?

Edit: Har inte haft ett abonnemang som sms kostat på flera år

Jadå, det kostar. Om man har ett pottabonnemang tas det från potten men kostar, det gör det. Hur som helst, det retar mig att inte iMessage funkar. Det är meningen att det ska göra det.

1
Bevaka tråden