Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 551 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Kontakter har man förslagsvis i iCloud eller hos Google så det bara är att synka dessa via nätet.

Ok, tack för hjälpen allihopa

Ursprungligen av Resorb:

Lite offtopic: Hur vet man vilken vecka telefonen är tillverkad i?

Man tittar här:

Klantenservice: Serienummers

Efter att jag gjort söket på mitt serienummer här på Klantenservice: Serienummers
Så fick jag fram dessa uppgifter. Någon som kan tyda detta??
Production year: 2003
Production week: 34 (August)
Production number: 9248 (within this week)
Factory: 01

Lär ju inte vara en iPhone 5 vi pratar om i ditt fall? Isf känns det som om du verkligen fått en prototyp

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Lär ju inte vara en iPhone 5 vi pratar om i ditt fall? Isf känns det som om du verkligen fått en prototyp

Menade du mitt inlägg? Jag har en Iphone 5. Fick den förra veckan.

Ursprungligen av Missetina:

Menade du mitt inlägg? Jag har en Iphone 5. Fick den förra veckan.

Kolla ditt tillverkningsår, som sagt, tror inte det är iPhone 5 (dvs fel serienummer eller liknande måste du skrivit in)

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Kolla ditt tillverkningsår, som sagt, tror inte det är iPhone 5 (dvs fel serienummer eller liknande måste du skrivit in)

Serienummer stämmer och vet inte vad jag ska titta efter nu.

Kan glatt meddela att jag kört båda mina iphones samtidigt full laddade och har på min 5:a 80% kvar och på min 4:a 88%.
Har med min 5:a pratat två samtal idag på sammanlagt 10 min. Kollat FB och mail lite då och då....samma med min 4:a fast inga samtal. Har kontantkort i min 4:a om det nu spelar roll?
Är för första gången nöjd med batteritiden på 5:an
P.s har stängt av lite saker i den som jag ej gjort i 4:an.......... (om det nu är det som gör att batteriet håller längre)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 01:08

Upprepar det jag skrev i en annan tråd. Nöjd med batteriet. För kort tid att vara säker iofs. Tog den ur laddning 06.20 och har använt den som en normal kontorsdag och hemmakväll. Har nu 34% kvar. Det stämmer med min upplevelse från dag 1.

Låter märkligt med serienumret men det låter som en extremt bra batteritid, bättre än min och ändå upplever jag min som bra, men det är något konstigt med 3G ibland. Den drar fruktansvärt mer batteri emellanåt känns det som. Samt min telefon hoppar mellan 3G och wifi även hemma. Men det med 3G måste vara dålig mottagning, för kör jag utan mobildata igång och utan 3G så får jag full täckning överallt och den droppar inte mina fort :-). Sen lyssnar jag på spotify och då droppar den snabbare ån vanligt... Ca 2 timmar imorse och 25% var borta.... Är det rimligt?

Här om dagen hade jag 1dag 16 timmar i standby och 5 timmar 37 minuter användning. Bästa någonsin med en iPhone för mig

Model introduced: 2012
Serial number: XXXXXXXXXX
Production year: 2012
Production week: 33 (August)
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
Machine Model: iPhone5,1
CPU speed: 1.3GHz
Family name: Become a pro user to see this information. (sorry)
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels

Så står det på min

Antar att jag fått en ur den första tillverkningsfasen?

Ursprungligen av Specias:

Model introduced: 2012
Serial number: XXXXXXXXXX
Production year: 2012
Production week: 33 (August)
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
Machine Model: iPhone5,1
CPU speed: 1.3GHz
Family name: Become a pro user to see this information. (sorry)
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels

Så står det på min

Antar att jag fått en ur den första tillverkningsfasen?

Vilken sida kollade du upp ditt serienummer på? Var de med något annat än de som finns på den här sidan?
Vet någon om de finns någon annan såda sida som jag
skulle kunna testa mitt serienummer med istället?

Idag har jag pratat i telefon i 7 min ....tittat på fb, bilder spelat upp ljudfiler och kollat mail.....
väntläge10 tim
använt 1 timme
Har 93% kvar

Låter som en bra batteritid! idag är mina stats 2 Tim 15 minuter användning, och 14 timmar standby, 66% kvar

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-11-08 22:27

Tjoo! Tänkte dela med mig av mina stats. 9h användning och 2 dagar Standby. 6% batteri kvar.:) Dom sista 20% slog jag på allt, full ljusstyrka, BT, internetdelning, film etc för att försöka dra ner batteriet så fort som möjligt för att påbörja en ny cykel och måste erkänna att jag fick anstränga mig rätt bra. Mycket nöjd med batteriet!:)

Ursprungligen av Galux:

Tjoo! Tänkte dela med mig av mina stats. 9h användning och 2 dagar Standby. 6% batteri kvar.:) Dom sista 20% slog jag på allt, full ljusstyrka, BT, internetdelning, film etc för att försöka dra ner batteriet så fort som möjligt för att påbörja en ny cykel och måste erkänna att jag fick anstränga mig rätt bra. Mycket nöjd med batteriet!:)

Hur fan lyckas man med det, det lär jag aldrig lyckas med iaf Men grattis, låter extremt bra (Testade full ljusstyrka här om dagen, det blir FÖR ljust och så kan iaf inte jag ha det, får ont i ögonen av det )

Har du kollat hur din mottagning är med "koden" ( *3001#12345#* som angetts här någonstans). Får för mig att det är min 3G-mottagning som dödar mitt batteri snabbare än andras, men det är klart bättre nu än förut

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-09 20:02
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Hur fan lyckas man med det, det lär jag aldrig lyckas med iaf Men grattis, låter extremt bra (Testade full ljusstyrka här om dagen, det blir FÖR ljust och så kan iaf inte jag ha det, får ont i ögonen av det )

Har du kollat hur din mottagning är med "koden" ( *3001#12345#* som angetts här någonstans). Får för mig att det är min 3G-mottagning som dödar mitt batteri snabbare än andras, men det är klart bättre nu än förut

Vad för siffra ska man ha för att anses bra 3G mottagning?

Jag ligger konstant på -87

Ursprungligen av Galux:

Tjoo! Tänkte dela med mig av mina stats. 9h användning och 2 dagar Standby. 6% batteri kvar.:) Dom sista 20% slog jag på allt, full ljusstyrka, BT, internetdelning, film etc för att försöka dra ner batteriet så fort som möjligt för att påbörja en ny cykel och måste erkänna att jag fick anstränga mig rätt bra. Mycket nöjd med batteriet!:)

Hur många timmars musiklyssnande var det?

Dagens bästa

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-11-09 09:37

När jag är hemma står signalen på full edge nät och ibland 2-3 bars på 3G. Så det varierar en del mellan -70-80 och runt -90 på 3G nätet
Musiklyssnande ligger runt 2h.

MD299KS, C3, Telenor 13.0.

Väldigt dåliga batt-tider. Har gjort en ren återställning och laddat hem och konfat allt manuellt (suck) till ingen förbättring.

Tappar ca 1% per 90 sek vid 3G-surf mitt i sthml city. Motsvarar alltså runt 90 min 3G-surf från 100-0%. Med min två år gamla fyra surfar jag utan problem det fyrdubbla.

Det sjukaste av allt är att min telefon påstår att den använts trots att den inte har det. Drog ur den ur laddaren imorse, 100% laddning. Gör mig iordning, tar bilen till jobbet. Tar upp telefonen ur fickan, 70 minuter senare. Standby 69 timmar, användning 40 min.

Jag har inte rört telefonen! Den har legat släckt i min ficka i 70 min och säger att den använts i 40.

Jag hämtar mail var 30:e minut. Det är i princip det enda som ska räknas som användning när man inte fysiskt använder den själv, enligt Apples batteritips-webbsida som länkades till tidigare i tråden. Två mailhämtningar (utan nya mail att ta hem) kan inte ha tagit 20 minuter styck.

Jag hoppas på teorin ovan om att batteriindikatorn är åt helvete felkalibrerad. Ska använda den till 1% idag och låta den självdö.

Har bokat möte i Genius Bar på måndag om jag inte upplever en förbättring under helgen.

Ursprungligen av Sperious:

MD299KS, C3, Telenor 13.0.

Väldigt dåliga batt-tider. Har gjort en ren återställning och laddat hem och konfat allt manuellt (suck) till ingen förbättring.

Tappar ca 1% per 90 sek vid 3G-surf mitt i sthml city. Motsvarar alltså runt 90 min 3G-surf från 100-0%. Med min två år gamla fyra surfar jag utan problem det fyrdubbla.

Det sjukaste av allt är att min telefon påstår att den använts trots att den inte har det. Drog ur den ur laddaren imorse, 100% laddning. Gör mig iordning, tar bilen till jobbet. Tar upp telefonen ur fickan, 70 minuter senare. Standby 69 timmar, användning 40 min.

Jag har inte rört telefonen! Den har legat släckt i min ficka i 70 min och säger att den använts i 40.

Jag hämtar mail var 30:e minut. Det är i princip det enda som ska räknas som användning när man inte fysiskt använder den själv, enligt Apples batteritips-webbsida som länkades till tidigare i tråden. Två mailhämtningar (utan nya mail att ta hem) kan inte ha tagit 20 minuter styck.

Jag hoppas på teorin ovan om att batteriindikatorn är åt helvete felkalibrerad. Ska använda den till 1% idag och låta den självdö.

Har bokat möte i Genius Bar på måndag om jag inte upplever en förbättring under helgen.

Lämna in den för att få den utbytt av dem du har köpt den av.

Problemet är att jag köpte den av Telenors webb-butik och fick vänta fem veckor på leverans. Har absolut ingen lust att vänta fem veckor till... :/

Vidare så hade den gått från 100% till 93% i fickan på morgonen. Det betyder alltså ca 5% i timmen på standby, helt utan användning. Ger mig en total standbytid på runt 20 timmar, vilket stämmer rätt bra med mina erfarenheter. Den brukar ha ca 10% kvar efter runt 10 timmar med kanske nån timmes användning på dagen.

Någon som vet om dom byter ut en felaktig telefon i Genius Bar även om den inte är inköpt på den Apple Store?

Edit: 22% på luren. Stoppar den i fickan. Kör bil 20 min. Skriver inlägget ovan. Nu 18%.

Luren blir också märkbart varm av att skriva inlägget ovan. Inte het, men märkbart varm. Från att varit sval "ur fickan". Nåt är väldigt galet.

17% efter edit ovan. (Edit 2: Nix! 16%)

Sperious:
Helt klart något fel på din iPhone.

( = Få den utbytt)

Ja, hoppas på byte i Genius Bar på måndag. Dom har bekräftat att dom kan byta ut den trots att den är köpt hos Telenor. Det är service.

Ursprungligen av Sperious:

Ja, hoppas på byte i Genius Bar på måndag. Dom har bekräftat att dom kan byta ut den trots att den är köpt hos Telenor. Det är service.

Bra Dock är leveransen av telefonen inte samma som service på den Så det behöver inte ta 5 veckor för service, inte samma process helt enkelt.

Användning: 1tim 45 min
Väntläge: 10 tim 13 min

92% kvar
Rätt bra eller??

Ursprungligen av Missetina:

Användning: 1tim 45 min
Väntläge: 10 tim 13 min

92% kvar
Rätt bra eller??

tja, jag har aldrig klarat av att bara använda telefonen 1:45 på 10 timmar så,jag vet inte

Edit: idag var för övrigt första gången som jag körde slut på femman men då var jag på tjänsteresa och när jag tittade efter så låg jag på 6 timmar användning efter ca 12 timmars vänteläge - och då hade jag fortfarande flygresan hem kvar.

Telefonen landade på ca 1% en stund efter det att jag var hemma

Senast redigerat 2012-11-09 21:33
Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra Dock är leveransen av telefonen inte samma som service på den Så det behöver inte ta 5 veckor för service, inte samma process helt enkelt.

Sant Men problemet verkar vara att Telenor helt enkelt inte har några iPhone 5 på lager överhuvudtaget.

Ursprungligen av Missetina:

Användning: 1tim 45 min
Väntläge: 10 tim 13 min

92% kvar
Rätt bra eller??

Haha, vid det laget hade min självdött. :/

Ursprungligen av Sperious:

Sant Men problemet verkar vara att Telenor helt enkelt inte har några iPhone 5 på lager överhuvudtaget.

Jo det har dom. Jag fick min utbytt på 3 dagar. Vet inte hur dom har i övriga Sverige men i Malmö har dom egen verkstad som byter ut telefoner vid behov.

Ursprungligen av lappen71:

Vad för siffra ska man ha för att anses bra 3G mottagning?

Jag ligger konstant på -87

Mellan 50-70 skulle jag vilja säga. Ligger du på -55 som jag gör varje gång jag kör förbi masten så ja. Då sitter man bredvid masten typ.

Bevaka tråden