Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Mouse och MacPro, dålig mottagning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2012-11-09 18:13

Tjena

Jag har en Magic Mouse och en MacPro 4.1 (early 2009). Den kombon har aldrig fungerat helt bra. Ofta laggar musen mycket fast den bara är 1m från datorn. Har testat med olika underlag och under flera olika nyinstallerade system 10.6 till 10.8.

Musen kan fungera bra en stund sedan så svarar den ryckigt, håller man den jättenära datorn brukar den gå bättre och sen släpper det och fungerar som det skall. Datorn använder inte BT till något annat och den är kopplad med trådad ethernet.

Lösningsförslag innan jag blir tokigare?

• Medlem
  • International user
  • 2012-11-09 18:28

Finns ingen lösning, bluetooth-mottagningen i Mac Pro är katastrof! Tror det beror på att aluminiumchassiet skärmar av bluetooth-radion.

Kör med trådad mus eller skaffa en extern bluetooth-dongel.
Apple Support tycker att man skall ha musen bredvid datorn, men även om man använder musen direkt mot MacPro-lådan så kan det rycka till. Utbyte av blåtandsmodul hjälpte icke heller.

Själv gick jag över till Logitech-mus med egen Unifying-mottagare > allt frid och fröjd.

• Medlem
  • Borås
  • 2012-11-09 19:16

OK, bra. Jag har en gammal D-Link USB-dongel, DBT-120. Den var ju bara att plugga in och köra. Måste jag stänga av den interna BT:n eller lirar båda ihop?

• Medlem
  • Borås
  • 2012-11-09 19:39

Det verkar som om den externa tar över, allt fungerar bra och jag har 0dBm istället för -67

Tack!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-11 11:40

Antennkabeln till den interna modulen kan ju ha lossnat.

1
Bevaka tråden