Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 blir varm när Spotify är aktivt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag märkte idag att min nya iPhone 5 blev väldigt varm när jag körde musik på Spotify. Jag gjorde en omstart och stängde ner allt annat... men likt förbannat blev telefonen väldigt varm (iOS 6.0, offline-lista, 3G med WiFi avstängd).

Är detta normalt?

Det är ganska vanligt vad jag vet. Du kan testa att installera om appen och se om det hjälper.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är ganska vanligt vad jag vet. Du kan testa att installera om appen och se om det hjälper.

Tack för tipset! Jag ska testa på en gång.

Återkoppling...

Jag har testat allt nu. Ominstallation, startat om... ändrat inställningar till höger och vänster. Inget hjälper.

Ingen annan som har samma bekymmer? Jag tänker att värmen signalerar extrem belastning på batteriet...

Värmen signalerar att chipet för datatrafik/sändning/mottagning används hela tiden....

Låter ju som att det borde bli varmt, eller?

Ursprungligen av Goflorp:

Värmen signalerar att chipet för datatrafik/sändning/mottagning används hela tiden....

Det är korrekt. Av någon anledning så använder sig Spotify av 3G nätet "osynligt" även när man har offline-listor.

Frågan är om det inte hjälper att sätta Spotify i offline-läge.

Ursprungligen av Goflorp:

Mmm... låter som en rimlig förklaring. Men som jag sa i första inlägget så kör jag BARA offline-listor så rimligtvis borde det inte krävas så mycket sändning.

Det är troligtvis som Goflorp säger. Testa stäng av mobildata och kör med offlinelistor om du har, alt wifi.

Blir den lika varm så kan du alltid återställa till ny enhet och se om det hjälper.

1
Bevaka tråden