Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook med Motorola och iPhone 3s

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har en polare som brukar få ärva mina gamla Macprylar.
Han surfar och betalar räkningar på min avlagda MacBook från någon gång 2003-04.
Nu har han fått ärva min iPhone 3s men kan ej synka den med iTunes, kräver nyare version?

Någon som har några tips hur jag kan hjälpa honom?

Jag uppdaterade till senaste operativet i telefonen och ställde om den till fabriksinställningar innan jag skickade iväg den.
Han har även en gammal motoroladriven MacMini som han ärvt även den, han har den som musikspelare.

Ursprungligen av gomer swahn:

...Han surfar och betalar räkningar på min avlagda MacBook från någon gång 2003-04...

Det fanns inga MacBook 2003-2004. På den tiden fanns det iBook och PowerBook. MacBook kom 2006.

Ursprungligen av gomer swahn:

...Nu har han fått ärva min iPhone 3s men kan ej synka den med iTunes, kräver nyare version?...
...Jag uppdaterade till senaste operativet i telefonen...

Ja, om datorn är så gammal som 2003-2004, och om han har senaste iOS i telefonen, så är det kört. Då krävs det nyare version av både OS X och iTunes än vad den datorn klarar.

Men om du berättar exakt vilken datormodell det är så kan vi ge mer detaljerade svar utan en massa "om".

Senast redigerat 2012-11-18 14:35

Helt rätt Jesper.
Jag skrev fel, det är en PowerBook i aluminium.
Jag tror det vida överstiger polarns kunskaper att plocka fram serienummer och årtal.
Det är nog bara att inse, det är kört.
Skall försöka få honom att göra en skärmdump av "den här datorn" men f..n trot om det lyckas.
Får väl ta mig an problemet nästa gång jag är i Stockholm.
Tack för snabbt svar.

Det behövs inte exakt modell. Det räcker att du bekräftade att det är en PowerBook.

Det finns ingen version av iTunes som funkar för den kombinationen - dvs gammal PowerPC-dator och nytt iOS.

Det enda sättet att "ta sig an problemet" är att nedgradera telefonen rejält, till iOS 3 eller kanske 4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-18 16:35

Det kan vara en PowerBook G4
iPhone fanns som 3G eller 3GS, ingen 3S

1
Bevaka tråden