Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99macs Julkalender

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-30 12:13

Varför facebook och inte direkt här?

Ursprungligen av thomk:

Varför facebook och inte direkt här?

Det är en Facebook-app som vi ville testa helt enkelt.

  • Medlem
  • 2012-11-30 12:35
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är en Facebook-app som vi ville testa helt enkelt.

Men lägg 99 på facebook då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-30 12:38
Ursprungligen av reze:

Men lägg 99 på facebook då.

Varför vill du ha hela 99 på facebook?

  • Medlem
  • 2012-11-30 12:32

Varför facabook???
Är man inte välkommen hit längre?
God Jul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-30 12:40

Jag håller med om facebook-kopplingen - ogillar alla facebook sidor organisationer kör med. Bättre att köra det här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-30 12:53

Haha, sicket trams. 99mac grejer ska ligga under 99mac.se, inte någon annanstans.

För övrigt så ska Facebook motarbetas i högsta möjliga grad.

Död åt Tengil.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-30 13:59
Ursprungligen av zinned:

Haha, sicket trams. 99mac grejer ska ligga under 99mac.se, inte någon annanstans.

För övrigt så ska Facebook motarbetas i högsta möjliga grad.

Död åt Tengil.

Jag förstår inte denna motvilja mot Facebook. Via FB kan jag bl.a. hålla kontakt med en massa gamla vänner i förskingringen. Det känns som om de mest rabiata FB-motståndarna inte har testat Facebook och inte vet vad det är.

Kan hålla med att jag tycker det är lite svagt att kalendern placeras på FB eftersom 99 ursprungligen är ett forum o de flesta medlemmarna nog finns här och inte på FB. Numer har jag FB men det satt långt inne.

Har startat en tråd vars syfte är att lista övriga tillgängliga kalendrar med priser bakom luckan. Den finns här:

http://www.99mac.se/99lounge/300458-julkalendrar-mer-glogg-i-grytan.html

...kanske lite dum titel...

Vi har som Ida skriver valt att testa Facebook i år, dels för att fanns en befintlig lösning som vi kunde bygga kalendern med på Facebooks plattform och dels för att vi inte skulle hinna utveckla ett eget system i tid. Vi har istället lagt ner enormt med tid på att få ihop riktigt fina priser som vi hoppas ni blir nöjda med.

Vi tar till oss av all feedback och tar det med oss till nästa år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-30 14:03

Det finns massor av anledningar till att inte bli en del av Facebook, en är t ex att de äger rätten till alla bilder som man lägger upp. Det är sedan också alldeles för många tjänster som knyter sig till Facebook som går mot att det krävs att man har ett Facebook-konto för att ens kunna nyttja tjänsten som inte annars har med Facebook att göra.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-11-30 14:16

Visst förstår jag motviljan mot FB, även om jag själv hänger där.
Men jag tycker det är roligt att 99 gänget hittar på nya saker & event, sen om dom måste testa lite olika saker för att hitta bästa sättet spelar väl mindre roll.
Sen är ju frågan hur många som hade varit intresserade även om den hade legat på 99s egen sida.
Jag säger, testa er fram, ha kul och kör med saker som inte kräver för mycket jobb tills man vet att intresse finns.

Dessutom måste man inte ladda upp en massa på FB bara för att man har konto där, man kan ju vara en lurker!

Facebooks vara eller icke vara kan väl diskuteras här: http://www.99mac.se/99lounge/276257-vagrar-facebook.html
Eller skapa en ny tråd som handlar om Facebook.

I denna tråd/artikel diskuteras 99macs Julkalender.

Mvh

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-12-01 00:25

Facebook-appen fungerar inte på en iPad, öppnar inte första luckan fastän det är 1 december?!

Ursprungligen av pista:

Facebook-appen fungerar inte på en iPad, öppnar inte första luckan fastän det är 1 december?!

Den fungerar på Ipad (testade precis) men vi stötte på problem vilket gjorde att kalenderrn inte fungerade förrän framåt ett inatt. Testa igen!

1
Bevaka tråden