Hej,
Har ännu inte kommit till skott med ATV3 trots de eminenta tipsen jag fick i en tidigare tråd när det gällde att fixa Plex till ATV. Anledningen till att jag är lite skeptisk till att strömma via AirPlay är att jag inte har full fart på mitt trådlösa nät där det är tänkt att ATVn ska sitta. ATVn själv kommer att ha trådad anslutning, men iPaden som ska strömma hela kalaset måste ju av förklarliga skäl köra WiFi.
Alternativet är alltså att gå på en begagnad ATV2 som jailbreakas och får Plexklienten installerad.
Har hittat mängder med poster på nätet om detta, men det mesta är snart ett år gammalt.
I ett försök att reda ut mina egna frågetecken vänder jag mig till er som kan det här
- Vilken är senaste versionen av firmware som klarar jailbreak för ATV2?
- Finns något liknande strul som med iPhone jailbreak att man behöver sparade signaturer eller liknande för att kunna genomföra jailbreak till fullo?
- Kan jag helt fräckt göra en komplett återställning på min begagnade ATV2 och ladda på firmware eller borde jag hålla hårt i en enhet som redan är jailbreakad?
- Finns flera varianter av ATV2? I en del trådar pratar man om årsmodeller utöver enhetsbeteckningen.
- Vad finns det för för- resp. nackdelar med de olika JB-alternativen? Om man jämför gratisalternativen med t.ex. firecore:s aTV flash eller andra kommersiella varianter?
- Något jag verkligen borde veta innan jag tar klivet mot en ATV2 istället för en trea?
Tackar!
/Jonas