Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

plex gör inte som jag vill

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ja, tyvärr är jag rätt säker att jag inte kommer lösa detta själv. känns så där att dra hit någon som fixar det för 500:-/h, men lutar åt att det är enda lösningen just nu.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-01 20:02

Nog har du väl någon kunnig vän?

nej tyvärr, det är jag som är den "kunniga vännen" här

så frågan är vart jag vänder mig när inte jag kan ;P

haha det går svinbra det här, nu gick jag in i midi-inställningarna och ändrade från stereo till surround och nu får jag felmeddelande i vlc samt inget ljud alls där..

"it just works" känns ganska långt borta just nu.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-01 20:12
Ursprungligen av tqila:

nej tyvärr, det är jag som är den "kunniga vännen" här

så frågan är vart jag vänder mig när inte jag kan ;P

haha det går svinbra det här, nu gick jag in i midi-inställningarna och ändrade från stereo till surround och nu får jag felmeddelande i vlc samt inget ljud alls där..

"it just works" känns ganska långt borta just nu.

"It just works" gäller Apples egna program och OS X och inte tredje part

Ett verkligen mysko problem du här där måste jag säga.

jo men jag vill hävda att det är i just os x som felet ligger och inte i förstärkaren.

nej får väl återigen försöka återgå till det som tråden faktiskt handlar om, plex.

av någon anledning så blir typ inte några av mina filmer identifierade. eller de står rätt namn men grå ikon. förmodar att han bara har tagit namnet från mappen/filen. är det mina agenter som är felaktigt inställda? (har allt på default)

• Medlem
  • Täby
  • 2012-12-03 14:49

Jag kör i 99 fall av 100 plexiglas klienten på min Mac mini server som är kopplad till mitt hemmabiosystem i vardagsrummet.
På samma maskin kör jag PMS.
Filmerna som PMS indexerar ligger på en Drobo som är nätverkskopplad.
Det händer även att jag via plex klienten tittar på filmer som ligger i min Download-mapp. (Så slipper jag flytta dessa till Drobon ifall jag inte är säker på att jag vill ha dem där.)

Grymt bra mediecenter! En bonus är att jag via myplex även kan steama allt till min iPhone/iPad/MBA vart jag än befinner mig

Det vanligaste felet med PMS är att man inte har en ordentlig mappstruktur... Mina ligger såhär:

movies/film.namn/film.namn.format
series/namn/season 01/s01e01 namn.format
osv.

yes, har samma struktur på mina mappar.

men har återigen vandrat tillbaka till xbmc och kommer nog bli att jag stannar där.

har alltid för mycket problem med plex och strular alltid med identifiering av filmer. xbmc funkar alltid felfritt med identifieringen.

återkommer väl om jag skulle försöka mig på plex igen, men ser ingen anledning till det då jag inte kan se några fördelar med plex över xbmc (streamingen som du nämner sköter jag med airvideo)

eller någon kanske kan nämna fördelar med plex som inte xbmc har? (och då menar jag inte grafiska saker eller liknande som att "filmmenyn är snyggare eller sitter på ett bättre ställe")

Det visar sig att kainen har precis samma som jag! Va bra! Alla filmer på en Drobo FS NAS.
Plex verkar vara appen vi alla verkar älska att hata.
I går lade jag upp filmposters på filmer där det saknades. Jag läste i hjälpen att man bara behövde lägga en jpg med samma namn som filmen i foldern.
Det funkade. Efter FEM minuter hade den uppdaterat!
I dag gjorde jag likadant med andra filmer. Det har nu gått sex timmar och det har inte fixat sig.
Vad fan ÄR det här Plex egentligen...?

Nu vill jag prata om musiken i iTunes.
Den delas inte med mina vänner.
Jag hittar ingen sharing option någonstans.
Hur gör man?
Dom kan se mina filmer.

Jag kan lyssna på deras musik. Dom valde att dela EVERYTHING.
Jag valde selektivt. Då fick jag upp mina två filmbibliotek. Inget annat.

Senast redigerat 2012-12-06 22:19

Nä, den gör bara som du säger…

Ursprungligen av The Real Viking:

Nä, den gör bara som du säger…

Jo men problemet är ju att mina kompisar kan säga åt den att dela musiken, men det kan inte jag.

Nu har jag experimenterat lite mer.
Musikbiblioteket delas inte ut ÄVEN om jag delar ut ALLT!

Ej heller finns musikbiblioteket i Plex/web.
Där kan jag inte ens lyssna på det själv!

I Plex klienten kan jag lyssna på musiken.

Är det någon inställning i iTunes som är fel?

• Medlem
  • Täby
  • 2012-12-09 01:46

Har du PMS installerat på datorn där iTunes biblioteket ligger?

Senast redigerat 2012-12-09 02:09
Ursprungligen av kainen:

Har du PMS installerat på datorn där iTunes biblioteket ligger?

Jodå. Det är på samma dator.
Jag kan lyssna på musiken i Plexklienten men i Plex/Web är det tomt!

Bevaka tråden