- iFly
- Medlem ●
- Göteborg
- 2012-12-08 22:01
Hejsan, längesedan jag hängde och kollade runt här!
Tänker ställa en fråga, enkel men ändå så svår. Frågan ställs frekvent kan jag anta men jag vill ändå ta min tid och skriva en tråd.
Jag kan börja med att jag köpte mig en iPod Touch utav den andra generationen för ett antal år sedan. Det var min första Apple-produkt. Jag tyckte att den var så härlig och rolig, speciellt med alla applikationer och spel som förgyllde min vardag. Jag köpte iPoden för att jag inte hade råd till en iPhone. Så småningom efter en tids sparande så hade jag råd med att kunna köpa mig en iPhone. Så det var det jag gjort, jag köpte jag mig en alldeles egen iPhone, det var en iPhone 3GS.
Åren gick och jag blev allt mer intresserad utav Android och jag började bygga upp ett förakt emot Apple, deras anhängare och deras produkter. Android, det lät så bra, att kunna göra vad som helst med sin telefon utan vara låst till någon eller något, underbart tänkte jag, och det är fortfarande det jag tänker. Så jag köpte mig en ZTE Blade, en budgetlur. Den fungerade relativt bra, jag blev förälskad i Android så småningom och ville ha något större, något bättre, det ultimata. Det fick vänta lite, dagarna gick och till slut bestämde jag mig, en Samsung Galaxy S2 ska det vara, det ultimata hade uppenbarat sig. Kort därefter att telefonen hade släppts i Sverige så gick jag in på NetOnNet och köpte telefonen för pengar som jag hade jobbat för under sommaren. Kärleken var kvar, men jag blev ändå förälskad återigen och det var vackert, jag la in olika roms i min telefon, jag rootade och hade det helt underbart. Tillslut nöjde jag mig och enda sedan dess har jag kört kvar på Android 2.3.4, det fungerar perfekt och jag älskar min telefon. Men. Men... Jag är redo för att ge Apple en chans. Eller. Jag vill ge iPhone en andra chans, även ifall det inte riktigt är så, jag älskade trotts allt min iPhone 3GS.
Jag kollade faktiskt på när Engadget rapporterade från Apple's live event. Skrattade lite för mig själv, iPhone 5 haha, exakt likadan som tidigare versioner fast med större skärm!
Men häromdagen så fick jag för mig att kolla lite närmre på iPhone 5, och det var då, när jag såg den svarta versionen, som mitt hjärta började bulta, det kändes lite som när jag såg SGS2 första gången, eller som när jag öppnade min iPhone 3GS, den härliga känslan när man tar bort plasten runt omkring det vackra lilla paketet.
Så nu till min fråga.
Efter snart 2 år med Android och Samsung så undrar jag, är det värt att införskaffa sig en iPhone 5? Ni som har en iPhone 5, vad tycker ni om den? Jag vet att specsen är densamma på båda telefonerna nästan, men jag har lärt mig se bortom fanboysandet och dess väggar och är redo för något nytt. Är den tiden kommen?
Tack på förhand mina gamla vänner!