Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 tappar all mottagning i cykler!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Titt som tätt så händer det att min iPhone 5:a där jag har Telia som operatör tappar all mottagning i cykler, först försvinner 3G, sen försvinner Telia för att sen så försvinner stapeln. Sen kommer de tillbaka i motsatt ordning, stapeln först, sen Telia för att sist 3G komma tillbaka.

Känns mera som att det ligger i Telefonen och inte hos Telia som ändå har sämst mottagning då man tappar från 3G till EDGE bara genom att stoppa mobilen i fickan...

Jag tror det beror på Telia och din lokation.
Standardgrejen, återställ telefonen utan att lägga tillbaka backup.

Är den olåst? Prova med annan operatör.
Funkar fortfarande inte? lämna in telefonen (om det går).
Fungerar fortfarande inte? Polisanmäl Telia för någon lämplig förseelse.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-11 23:17
Ursprungligen av g0tr00t:

Titt som tätt så händer det att min iPhone 5:a där jag har Telia som operatör tappar all mottagning i cykler, först försvinner 3G, sen försvinner Telia för att sen så försvinner stapeln. Sen kommer de tillbaka i motsatt ordning, stapeln först, sen Telia för att sist 3G komma tillbaka.

Känns mera som att det ligger i Telefonen och inte hos Telia som ändå har sämst mottagning då man tappar från 3G till EDGE bara genom att stoppa mobilen i fickan...

Varför berättar du inte att du använder en beta?

Ursprungligen av lappen71:

Haha minne som en elefant!

Jag har märkt att Beta 3 är väldigt tydligt med vilken nätanslutning man har och tittar man i Field Test så är den mer korrekt än iOS 6.0.1.

Så mitt förslag är att uppdatera till Beta 3 om du inte kör det. Gör du det så kallar jag "trist läge" vilket innebär att du får acceptera att du valt en utvecklingsversion av iOS till din dagliga telefon.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-12 07:26

Jag har samma problem med min iPhone 5, men utan att köra någon beta. Händer inte ofta, men ett par gånger sedan jag köpte den för ett ungefär 2 månader sedan. Första gången löste det sig vid en omstart och nu senast kom det tillbaka i den ordning som beskrevs i trådstarten.

Ursprungligen av lappen71:

Därför att det är helt oväsentligt om det är beta eller 6.0.1, då detta även händer på 6.0.1!

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-12 22:45
Ursprungligen av g0tr00t:

Därför att det är helt oväsentligt om det är beta eller 6.0.1, då detta även händer på 6.0.1!

Nej det är väldigt väsentligt eftersom alla inte upplever detta och desto mer information du uppger desto lättare att ge råd/svar.

Jag får nog lov att hålla med Lappen71. När du felsöker är det svårt att säga vilken information som kommer att att vara avgörande eller väsentlig.

Här visar det exempelvis att de som har problem ska kanske inte hoppas så mycket på kommande uppdatering. Det skulle kunna peka på ett problem som ligger utanför telefonen. Eller något liknande

1
Bevaka tråden