Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

apple tv ljud från youtube till stereon via airport express?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag hittar inget sätt att få ljud att spela från apple tv via airplay till min airport express. Det går fint att spela på detta sätt när jag kör mitt musikbibliotek i itunes men inte annars. Går det att göra?

Har du uppdaterat ATV'n till senaste mjukvaran? Vilken ATV har du?

edit: Musik ska du kunna skicka, inte ljud från film har jag för mig.

Jag har atv 3

Hej, tack för svar. Ja, har uppdaterat. Kan skicka ljud från atv från dators itunes men hittar inget sätt att få ut ljud från tex youtube till annat än tvn.

Som jag skrev i min edit så verkar det inte gå att skicka ljudet från en video via Airplay, endast rena ljudspår, som musik.

Ok, tack. Riktig besvikelse faktiskt.

Missar jag något nu? Är det från browsern det inte fungerar? Jag skickade systemljudet (alltså hela Macens ljud) via airplay till en ATV3 i förra veckan. Det borde fungera?

Ursprungligen av Mactastic:

Missar jag något nu? Är det från browsern det inte fungerar? Jag skickade systemljudet (alltså hela Macens ljud) via airplay till en ATV3 i förra veckan. Det borde fungera?

Det här handlar om att skicka ljudspår i en video.

Ursprungligen av keptang:

Det här handlar om att skicka ljudspår i en video.

Ja, och det lyckades jag med genom att skicka systemljudet över Airplay. En Silverlight video.

Ursprungligen av Mactastic:

Ja, och det lyckades jag med genom att skicka systemljudet över Airplay. En Silverlight video.

Från en Apple TV till en Airport Express?

Sorry

Om jag har fattat detta rätt: Du vill ha ut musik/ljud från din ATV till din Airportexpress som sedan spelar upp musiken i dina högtalare?

1
Bevaka tråden