Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar blir bara utgråade när jag försöker uppdatera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-11 10:42

Hej!

Jag skulle igår hjälpa min vän att uppdatera sina appar via app-store och som vanligt tryckte jag bara "uppdatera alla"
Sagt och gjort.

Nu står alla appar bara och är utgråade och står "väntar" under.

Jag kan inte så nån app som är pausad eller "hämtar"/"installerad"

Har provat med både omstart och "hård omstart".

Operatören är Tele2.

Någon som har nåt tips?

Provat ta bort en app och sen startat om?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-11 10:59

Har du testat att bara trycka på en app en eller två gånger för att se om du kan "sparka igång" den? Så kan det vara ibland.

En sak jag stör mig på gällande AppStore är att om man går in för att se vilka tillgängliga uppdateringar som finns så visar den ju dessa. Men, skulle man sedan efter säg 30 minuter gå in och kolla igen så visar den ju den cachade informationen istället för att göra en ny sökning. Det finns inget sätt att få den att kolla igen om man inte stänger ner appen helt och startar på nytt.

Har hänt mig en gång efter att jag återställt min telefon från en backup. En ny synk med iTunes löste problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-11 11:23

Tack för svaren.

@kepkang och @zinned Jajjamen.. Har provat att ta bort några program för att få den att börja "jobba"

Får testa att synka med itunes! Telefonen har dock aldrig varit synkad med itunes innan! men det bör la gå det med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 16:57

Det självläkte när hon kom hem till sitt Wifi....

1
Bevaka tråden