Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varning vid nergradering från panther till 10.2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 08:29

Har haft 10.3 DP installerat på burken ett tag. Startade från cd och installerade 10.2an. Jag valde att den skulle lägga panthern i en annan mapp, och spara användarinställningar. Allt gick fint, 10.2an installerades, burken startades om och loginfönstret kom upp. Mina användare var kvar.. Dock fungerade inte lösenorden på användarna längre, och eftersom alla är lösenordsskyddade så kunde jag inte komma in. Jag testade att lämna password-rutan tom, och skriva in lösenorden som jag hade haft innan, men inget resultat! Nåväl, det fanns inget viktigt i användarna, så jag installerar om 10.2an på samma sätt förutom att jag inte sparar användarna.. Någon som känner igen detta?

• Oregistrerad
  • 2003-07-16 09:06

hm...
där blev man lite tveksam, har funderat på o kanske lägga in panther DP i min iPod.
e det nån som vet om det skulle funka?
alltså ha kvar 10.2 i min iMac 17" o så ha en liten panther liggande i iPoden.
så kan man "känna" på den "nya världen" utan att förlora sin "gamla hederliga värld".:confused:

christian, tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än att säga att det generellt sett inte är rekommenderad att nergradera, särskild inte när den högre versionen, som i detta fallet, är en utvecklar version.

sorry.

Citat:

Skrevs ursprungligen av grismasken
hm...
där blev man lite tveksam, har funderat på o kanske lägga in panther DP i min iPod.
e det nån som vet om det skulle funka?
alltså ha kvar 10.2 i min iMac 17" o så ha en liten panther liggande i iPoden.
så kan man "känna" på den "nya världen" utan att förlora sin "gamla hederliga värld".:confused:

Bör funka utan problem...

• Oregistrerad
  • 2003-07-16 10:44

alltså, det är lugnt för min del, det var ändå bara en testinstallation, tänkte bara varna er andra lite
Ang panther på podden, så fungerar det säkert utmärkt. Dock är det nog inte att rekommendera att boota fr¨ån podden, då den får jobba häcken av sig. Jag har testat, och det blev inte bara varm, den blev het, och displayen ändrade kulör en aning pga värmen. När den kallnat återgick allt till det normala. Det kan inte vara bra för livslängden dock..

• Oregistrerad
  • 2003-07-16 10:54

man tackar!
då kommer nästa idiotfråga.
kan jag lägga panthern på min externa lacie fw utan att det som finns där raderas?

Citat:

Skrevs ursprungligen av grismasken
man tackar!
då kommer nästa idiotfråga.
kan jag lägga panthern på min externa lacie fw utan att det som finns där raderas?

Det har jag gjort och det fungerade fint. Fungerar fortfarande. Och alla gamla filer klarade sig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 09:39

Är ni inte utvecklare så skall ni inte ha panther installerat. är ni utvecklare så vet ni vad som står i era NDA.

Prata inte 10.3 problem här.

/glemme

1
Bevaka tråden