Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är det BBEdit som gäller fortfarande om man vill ha en mångsidig text- och HTML-editor för MacOS 9? Eftersom jag sällan kodar HTML på Macintosh så har jag fastnat för HomeSite (PC). Det är ett otroligt bra program och jag skulle önska att det fanns för MacOS också eftersom jag kör Mac hemma.
Även om jag själv inte längre använder os 9 så kan jag inte tänka mig att det kommit någon "bbedit-killer" det senaste året.
Jag använder själv HomeSite för pc på jobbet och bbedit hemma på macen, och tycker fortfarande att bbedit är bättre. Kan inte riktigt säga varför, det kanske bara är känslan (och att bbedit finns på just mac).
Jag har testat både PageSpinner (arbetade med det under ett par år i slutet av 90-talet) och UltraEdit (för PC). UltraEdit är verkligen en bra editor och man kan konfigurera det mesta som man vill ha det. Dock tycker jag att HomeSite är skönare om man kör PC.
PageSpinner tycker jag är lite för ostrukturerad och känns inte som en allround-texteditor utan mer som en renodlad HTML-editor.
Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm Är det lowtech-klubben som har möte? Var är all WYSIWYG? PageMill, HomePage, Dreamweaver...?
Tro det eller ej, men det finns folk som fortfarande vill skriva sin kod (HTML, ASP och annat) för hand. Skulle möjligtvis kunna tänka mig att arbeta i Dreamweaver UltraDev.