- dhanjel
- Medlem ●
- Växjö
...Är på jakt efter en svart (antagligen 16gb) och olåst telefon.
Hos Telenor är den väl knappast olåst...
Bra deal!? Bra prylar brukar inte behöva lockpriser. Olåsta finns på Apple Store, tvivlar dock på att du kan pruta.
Köpte för en vecka sen i cdon:s julkalender för 5500kr, så ibland finns det. Flera butiker tar samma pris som Apple dessutom, tex MediaMarkt.
Är väl inte osannolikt att en handlare tex skickar med ett fodral för att sticka ut ur mängden?
Köpte för en vecka sen i cdon:s julkalender för 5500kr, så ibland finns det. Flera butiker tar samma pris som Apple dessutom, tex MediaMarkt.
Är väl inte osannolikt att en handlare tex skickar med ett fodral för att sticka ut ur mängden?
Är dom på MM olåsta?
Nej. Olåst säljs vad jag vet i princip bara av Apple direkt.
Edit - ser att en del börjat sälja olåsta iPhone på webben numera. Till exempel CDON och Dustin. Däremot vet jag att MM inte säljer olåsta iPhone. Skulle själv köpa en för ett tag sedan och då sålde de bara låsta.
Nej. Olåst säljs vad jag vet i princip bara av Apple direkt.
Tror det jag med, därav blev jag lite tveksam när TS tog MM som ett exempel.
APPLE iPhone 5 16GB Vit GENERIC Smartphones - Handla online hos Media Markt Står inte att den är låst...
Siba, olåst (men dyr) http://www.siba.se/product/11639119/apple-iphone5-16gb-sva?ref=firstpage
APPLE iPhone 5 16GB Vit GENERIC Smartphones - Handla online hos Media Markt Står inte att den är låst...
Siba, olåst (men dyr) Apple IPHONE5/16GB/SVA
Kollade precis MM's sida, under allmänna egenskaper så står det att den är olåst. MYCKET BRA!
Ja, SIBA's var dyr. Ingen anledning att handla av dem.
Då har de ändrat sig. Sist jag skulle handla iPhone på MM så hade de varken olåsta eller Telenor-låsta. Jag fick knalla över gatan till Elgiganten för att få tag i en Telenor-låst.
Men ärligt talat, för att jag ens ska betrakta något som en bra deal så ska det vara markant mycket bättre deal. Vad kostar ett fodral? Någon hundring? I relation till ett pris på 5995:- så motsvarar det en rabatt på 1-2%. För att jag ska välja inköpsställe beroende på prisvärdhet så får det skilja långt mer än så. Om det hade varit tillbehör för 1000:- skulle man ju kunna välja den ena före den andra. Eller en rabatt på 20-30%.
Fast om den finns på två likvärdiga butiker där den ena har ett erbjudande, varför då välja den andra?
Längre att köra, svårare att parkera, sämre förbindelser med kollektivtrafik, längre kötid, drygare personal, bra/dålig service när något går på tok etc. Sånt spelar in mycket mer för mig när jag ska handla något. Det finns i princip aldrig två likvärdiga butiker. Skulle möjligen vara om det låg 2 st Elgiganten vägg i vägg med samma personal.
Bara om det är enda alternativet. När jag har bestämt mig för att köpa något ska jag ha det i handen på kortast möjliga tid. Inte om 1 vecka, inte om 3 dagar, inte om 12 timmar utan inom 3 minuter.
Bara om det är enda alternativet. När jag har bestämt mig för att köpa något ska jag ha det i handen på kortast möjliga tid. Inte om 1 vecka, inte om 3 dagar, inte om 12 timmar utan inom 3 minuter.
Du kör stenhårt på dina 3-minuters marginaler överallt va?
Du kör stenhårt på dina 3-minuters marginaler överallt va?
3 minuter är eoner av tid. Det är ungefär den tid det tar mig att hoppa in i bilen, dra till MediaMarkt, plocka vad jag vill ha från hyllan och vara ute ur butiken igen. Längre tid ska det helt enkelt inte behöva ta.
3 minuter är eoner av tid. Det är ungefär den tid det tar mig att hoppa in i bilen, dra till MediaMarkt, plocka vad jag vill ha från hyllan och vara ute ur butiken igen. Längre tid ska det helt enkelt inte behöva ta.
Jo för MediaMarkt har aldrig sina priser uppdaterade mot annonsbladen så man måste alltid stanna kvar och vänta på en okunnig personal som måste lägga in rabatten manuellt tillsammans med en annan mer kunnig personal. 20 minuter minimum.
Jo för MediaMarkt har aldrig sina priser uppdaterade mot annonsbladen så man måste alltid stanna kvar och vänta på en okunnig personal som måste lägga in rabatten manuellt tillsammans med en annan mer kunnig personal. 20 minuter minimum.
Det är där i obygden kring Malmö. I Lund har de koll.
Är skillnaden i pris ej påtaglig så handlar jag där det är bra service, jag är MYCKET nöjd med både Macoteket såväl som Apple Store.
När det gäller fodral som "freebies" så är det inte ett argument för mig, då dessa alternativ sällan är något av mina val.
Vad hände med SIBAS ökända priskoll ? Ingen kan väl ha missat den reklamen. Verkar långsam när det kommer till kritan.
Man kan ju undra vilken reklam byrå som SIBA anlitar, snacka om fallrepet, eller är det bara jag som spontant
upplever SIBAS reklam som en jobbig never ending story utan klart trovärdigt budskap ?
Går väl att teckna abonnemang genom Apple Store? Eller är det bara förslag?