Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel i iTunes eller windows?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet men irriterande bekymmer. Så här, jag har en smart spellista i iTunes som håller reda på vilka låtar jag har betygsatt genom att den söker på ändringsdatum samt betygsatt låt. På så sätt får jag fram vilka låtar jag senast betygsatt i datumordning.
Men, detta fungerar inte längre då iTunes inte verkar ändra låten. Förut, då jag betygsatte en låt, så "ändrades" låten, dvs ändringsdatumet ändrades till det datum när jag satte ett betyg på låten. Nu gör den inte det och min smarta spellista fungerar således inte längre.

Kan problemet vara:
a. iTunes vill inte "ändra" på låtfilen bara för att man har gett den ett betyg
b. Windows tillåter inte ändring av filen (iTunes lagrar då informationen på annat håll)

Grymt irriterande.
Jag har windows 7 64-bitars.

Låter kanske som ett löjligt problem men hela mitt arbetssätt att betygsätta mina 2000 CD och LP-skivor bygger liksom på att jag vet vilka jag har betygsatt (kan göra det på typ 10 plattor innan jag synkar).

Hjälp!!

Att använda ändringsdatum är lite galet, oavsett OS X / Windows. Så mycket kan påverka ett ändringsdatum.

iTunes lagrar en del metadata i sin databas, betyg (tillsammans med antal spelningar m.m.) är något som hamnar där och inte i en ID3-tag.

Det har ju fungerat förut att göra så. Oavsett, är det någon som kan tipsa om hur man uppnår samma sak? Dvs få fram ett datum när en låt betygsattes?

Ursprungligen av andis169:

Det har ju fungerat förut att göra så. Oavsett, är det någon som kan tipsa om hur man uppnår samma sak? Dvs få fram ett datum när en låt betygsattes?

Någon?

1
Bevaka tråden