- pmarriott
- Medlem ●
- Eslöv
Försöker hjälpa en bekant på distans. Hon har en iPhone 4S som hennes 1-åring lekt med och lyckats radera Facebook-appen. Appen laddades snabbt och smidigt ner igen från App Store och installerades. Men den startar inte. Hon får notifikationer men det går inte att starta appen. Omstart hjälper inte. Är det någon som har någon clever idé om tricks att testa innan det blir återställning?
För övrigt är jag återigen förbluffad över detta med folk som har en smartphone som de är väldigt fästa vid men helt saknar backup. Vad är iCloud? Backup? Vet inte, min bror synkade den en gång för något år sedan för att få över lite bilder. Vilken version? iPhone. Det är en 4S. iTunes?
Hon har iOS 4.3. Den kanske inte går att uppdatera till 6.0.1 via OTA? För övrigt stöder den aktuella FB-appen 4.3 och uppåt, enligt vad det står i App Store.
Jag hade inte litat på det. Måste uppdatera via iTunes. 4.3 har ju inte ens iCloud.
Hon kommer få en helt ny telefon.
Lite mer bearbetning från min sida, så ligger det en 5:a till henne under granen.
Haha varför? Det behövs ju inte. Har hon inte uppdaterat sedan 4.3 så får hon ju en helt ny telefon med iOS 6.
Visar sig att det är en 4:a och inte en 4S. Jag trodde att alla 4:orna som fortfarande var vid liv hade exporterats till Afrika vid det här laget.
Min 4:a fungerar fortfarande som den vore ny.
Min med. Önskar nästan att den går sönder så att jag kan motivera köpet av en iPhone 5.
Det kan jag ordna i ett nafs. Min hammare och slagborr fixar det på studs.
Det kan jag nog ordna själv. Av någon underlig anledning har jag tappat min telefon i marken/golvet oftare än tidigare den sista tiden
Huga, det här blir bara värre och värre. Är det ingen av er som har en Nokia 1011 som är som ny?
Jag har nog någon ouppackad telefon någonstans i gömmorna.
Men att en 3GS är i nyskick efter vadå 3 år är inget annat än en lögn. Möjligtvis att den ser relativt ny ut men i nyskick är den icke!
Men att en 3GS är i nyskick efter vadå 3 år är inget annat än en lögn. Möjligtvis att den ser relativt ny ut men i nyskick är den icke!
Den är rätt seg men har aldrig krånglat. Totalt problemfri under 3,5 års tjänst.
Jag läser denna tråd med stor nyfikenhet eftersom jag har nästan samma problem. Mitt OS är dock 5.1.1 och telefonen en iPhone 4S.
Jag uppdaterade FB-appen och nu går den inte att öppna. Jag har provat att avinstallera appen, backa upp telefonen via I-tunes, radera allt innehåll och alla inställningar (under inställningar i telefonen) och sedan återställa telefonen och slutligen ladda ner FB-appen igen.
MEN det hjälper inte. Måste jag uppdatera IOS? Det jag hört om 6.0.1 har inte gjort mig entusiastisk.
Jag är inte säker på att jag vill uppdatera till IOS6. Jag bl.a hört att kartorna funkar sämre. Men OM jag skulle uppdatera, kan jag då återvända till IOS5.5.1
om jag backar upp telefonen först?
Ladda ner Google Maps om du inte är nöjd med kartorna.
Jag är inte säker på att jag vill uppdatera till IOS6. Jag bl.a hört att kartorna funkar sämre. Men OM jag skulle uppdatera, kan jag då återvända till IOS5.5.1
om jag backar upp telefonen först?
En snabb liten sökning på google ger dig detta svar (även en film på youtube):
How to Downgrade Back to iOS 5 | Mac|Life
How To Downgrade iOS 6 To iOS 5.1.1 - YouTube