Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPhone 5, laddningsproblem

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-12-18 18:20

Skaffade en adapter, 30-pin till Lightning som inte verkar funka som den ska. Får meddelandet att laddning med det här tillbehöret inte stöds. Illa i sig, men det konstiga är att telefonen går att ladda med den när den är avstängd. Vad kan det bero på?

Inte Apple originalsladd? Kontakta tillverkaren?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2012-12-18 18:27
Ursprungligen av keptang:

Inte Apple originalsladd? Kontakta tillverkaren?

Stämmer, men varför funkar den när telefonen är avstängd?

Ursprungligen av lensv:

Stämmer, men varför funkar den när telefonen är avstängd?

Troligtvis för att den inte fungerar som den ska.

Sluta snåla med tillbehören för guds skull. Telefonen kostar 6000:- och folk köper laddkablar för 79:- istället för 169:- med risken att paja telefonen. Grattis.

Ursprungligen av grenhall:

Sluta snåla med tillbehören för guds skull. Telefonen kostar 6000:- och folk köper laddkablar för 79:- istället för 169:- med risken att paja telefonen. Grattis.

Nej man köper kabel för 7kr på Ebay, i stort set samma skit som Apple skickar med
jag har då aldrig haft några problem

Ursprungligen av disktant:

Nej man köper kabel för 7kr på Ebay, i stort set samma skit som Apple skickar med
jag har då aldrig haft några problem

Du får det. Men kom inte och gnäll när din splitternya iPad 4th gen, iPad Mini eller iPhone 5 inte startar på grund av kortslutning.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2012-12-18 20:36

Verkar dessvärre funka lika illa med originaltillbehör... Fick just höra av en kollega att de har haft liknande problem med Apples egna motsvarighet. Likaså med Lightning-till-VGA-adaptern (tillbehöret stöds ej)

Ursprungligen av lensv:

Verkar dessvärre funka lika illa med originaltillbehör... Fick just höra av en kollega att de har haft liknande problem med Apples egna motsvarighet. Likaså med Lightning-till-VGA-adaptern (tillbehöret stöds ej)

VGA funkar inte. Helt rätt.

Däremot kan det vara något som hängt sig i din telefon. Testa att göra en hård omstart.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2012-12-19 07:05
Ursprungligen av grenhall:

VGA funkar inte. Helt rätt.

Däremot kan det vara något som hängt sig i din telefon. Testa att göra en hård omstart.

Jag får testa när jag åter är på hemmaplan. Dock verkar det som att det finns en hel del generella "issues" med Lightning (googla t.ex. bara på laddningsproblemet).

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-12-18 22:08

Jag har original 30-pin till Lightning och den funkar kvittar hur jag vänder den eller till vad jag nu har den till...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-18 22:27

Det kan vara dålig kontakt i telefonens 30pin-kontakt. Borsta med en torr tandborste, och prova igen.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-12-18 22:29
Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara dålig kontakt i telefonens 30pin-kontakt.

iPhone 5 har ingen 30-pin kontakt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-18 22:32
Ursprungligen av Mija:

iPhone 5 har ingen 30-pin kontakt.

Självklart, jag trodde det var tvärtom, en äldre iPhone med en ny laddare

Om det är en äldre laddare så kanske den inte kan skicka ur sig tillräckligt mycket ström. Då hjälper inget kabelbyte i världen.

1
Bevaka tråden