Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips efterfrågas vid installation av Boot Camp och Windows 7

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-26 05:48

Tacksam för tips och erfarenheter inför installation av Windows 7 på min Mac Book Pro 13 tum med 2,4 GHz Intel Core 2 Duo processor och OS X Mountain Lion 10.8.2.

På Apple Support står att jag behöver en Mac OS X 10.6 installationsskiva. Behövs en skiva när jag redan köpt- och hämtat Lion OS S 10.8.2 en gång till och lagt den i programmappen med namnet "Installera OS X Mountain Lion.app"? Behöver jag köpa den igen och få den på en skiva och i så fall var?

På Apple Support står att följande MBP kan använda 64-bitars varianten. Vilken modell menar Apple med "MacBook Pro (tidigt 2008) och senare" där skärmstorleken inte anges? Min MBP är från slutet av 2008. Kommer 64-bitars varianten att fungera?

  • MacBook Pro (13 tum, mitten 2009) och senare

  • MacBook Pro (tidigt 2008) och senare

På Microsofts hemsida ser det ut om man bara kan ladda ned uppgraderingar. Kan jag ladda ner en komplett 32-bitars windows Home Premium på svenska och i så fall var?

Förutom att hämta och uppdatera Boot Camp -- något annat misstag jag bör undvika?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-26 13:37

Core2duo är 64-bits så det ska fungera.
Är det modellen med 8600gt grafik? Isåfall kan jag bekräfta att 64-bit fungerar.
Jag tror inte du ska behöva någon skiva, boot camp guiden laddar ned drivrutiner, troligen gäller det även för äldre datorer.
Men det kan du testa, starta guiden och skapa partitionen så ser du om den laddar ned mjukvaran (som du får bränna eller lägga på usb-minne).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-26 15:50

Grafikkortet är NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

Ursprungligen av kjellys:

...På Apple Support står...

Länka gärna! Det är lättare för oss att bemöta dina tolkningar av texten, om vi själva kan läsa vad som står där.

Ursprungligen av kjellys:

...Vilken modell menar Apple med "MacBook Pro (tidigt 2008) och senare"...

De olika modell-generationerna benämns ofta på det sättet - med namn som hänvisar till när modellen släpptes.

Här kan du se alla MacBook Pro-generationerna:
Apple MacBook Pro Specs (All MacBook Pro Technical Specs) @ EveryMac.com

Ursprungligen av kjellys:

...På Microsofts hemsida ser det ut om man bara kan ladda ned uppgraderingar....

Ja, från Microsoft kan du bara köpa och ladda ner uppgraderingsversioner. Där verkar inte finnas fullversioner.
Windows – ladda ned och handla - Microsoft Windows

De säljer inte Windows 7 längre. Det är Windows 8 som gäller nu.

Om du vill ha fullversion av Windows 7 så får du nog köpa en skiva i butik, här t.ex:
Mjukvara - Operativsystem - Windows 7 - WEBHALLEN.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-26 15:48
1
Bevaka tråden