Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att hyra filmer på Apple TV!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.
Har precis köpt senaste Apple TV. Allt funkar klockrent förutom att hyra filmer.
Jag får upp en ruta där står att jag måste bekräfta betalningsinformationen i iTunes på datorn...
Jag fattar inte vad jag ska göra, har provat att gå in på kontot i iTunes store på datorn och uppdaterat kontokortsinformationen, men det hjälper inte.

Någon som har tips på vad det kan vara??

//Robin

Ursprungligen av Robin Jonasson:

Tjena.
Har precis köpt senaste Apple TV. Allt funkar klockrent förutom att hyra filmer.
Jag får upp en ruta där står att jag måste bekräfta betalningsinformationen i iTunes på datorn...
Jag fattar inte vad jag ska göra, har provat att gå in på kontot i iTunes store på datorn och uppdaterat kontokortsinformationen, men det hjälper inte.

Någon som har tips på vad det kan vara??

//Robin

Prova logga ut, starta om och sedan logga in igen.

Har provat detta utan resultat.... Känns riktigt skumt, eftersom det inte finns något specifikt att välja i itunes.....

Ursprungligen av Robin Jonasson:

Har provat detta utan resultat.... Känns riktigt skumt, eftersom det inte finns något specifikt att välja i itunes.....

Hur menar du att det inte finns något specifikt att välja i iTunes?

Uppdatera kontokortsinformationen brukar betyda att man måste ange de tre/fyra kontrollsiffror på Visa/MasterCard/Amex-kort man lagt in.

Sorry! skrev lite otydligt... Hur som helst så har jag den grejen ett antal gånger utan att det funkar. Jag kommer till rutan i Apple TV där jag fyller i de tre/fyra sista kontrollsiffrorna, och efter den rutan kommer det upp att jag måste bekräfta i itunes!

Du har kollat så det inte är någon information som fattas i iTunes antar jag? Testat med ett annat kort?

Vad har du för programvara på Apple TV?

Jo allt finns i iTunes. Har tyvärr inget annat kort. Men allt funkar som det ska i både iphone och macbook:en. Det jobbiga är att allt funkar hur bra som helst, och har alltid gjort... det är därför jag bara kör apple prylar. Så nu är jag lite fundersam... apple supporten har stängt dom här dagarna, så får väl ringa dom till veckan. Jag har senaste programvaran i Apple TV!

Ursprungligen av Robin Jonasson:

Jo allt finns i iTunes. Har tyvärr inget annat kort. Men allt funkar som det ska i både iphone och macbook:en. Det jobbiga är att allt funkar hur bra som helst, och har alltid gjort... det är därför jag bara kör apple prylar. Så nu är jag lite fundersam... apple supporten har stängt dom här dagarna, så får väl ringa dom till veckan. Jag har senaste programvaran i Apple TV!

Väldigt märkligt. Jag hade ett liknande problem kommer jag ihåg men jag återställde Apple TV och körde in allt igen sedan funkade det. Kan vara så att Apple har lite problem eller att det är någon annan fnurra på tråden. Hoppas det löser sig snart dock!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-30 19:35

Minns inte hur det var nu, men första gången jag skulle hyra behövde man ange sitt apple-id-lösenord. Efter det har den aldrig frågat om lösenordet, utan får bara en ruta typ "Är du säker på att du vill hyra filmen?" och så klickar man på Ja, och det är hyrt.

Gå in på Itunes på datorn och kolla så att dina betalningsuppgifter är korrekta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-30 19:37

Antar att du har loggat in på ditt apple-id på Apple TV så som beskrivs i länken nedan?

How to rent a movie from the iTunes Store on Apple TV

Ursprungligen av Robin Jonasson:

Tjena.
Har precis köpt senaste Apple TV. Allt funkar klockrent förutom att hyra filmer.
Jag får upp en ruta där står att jag måste bekräfta betalningsinformationen i iTunes på datorn...
Jag fattar inte vad jag ska göra, har provat att gå in på kontot i iTunes store på datorn och uppdaterat kontokortsinformationen, men det hjälper inte.

Någon som har tips på vad det kan vara??

//Robin

Jag har samma problem. Har hyrt film men ikväll fungerar det inte att hyra. Allt annat fungerar.
Provat med tre kreditkort,allt ser rätt ut i ATV och iTunes.
Provat avaktivera enheter i iTunes.
Ska AppleTV dyka upp på enheter där också?

Vet inte om det har nått med att jag köpt en macmini och det finn numera fler än 5 enheter.

Fler tips?

Har nu tagit det hela från början igen.
a Factory reset av iTV = Ingen skillnad
b Reset av konton på iTV = Ingen skillnad

Får till svar hela tiden när man försöker köpa:
"Du måste gå till iTunes på datorn och bekräfta betalningsinformationen innan du kan börja köpa något"

Det dyker inte upp fler enheter i iTunes som är Auktoriserad under Apple-ID sammanställning

Det går bra att köpa film på själva datorn MBP.

betalningsinformationen Vad avser det?
Är det själva kreditkortet, min adress?

Blir inte klok på detta........

Snart åker eländet i papperskorgen!

Kreditkort + adress ja.
Det är förmodligen CVC-koden.

Du kanske ska prova ta bort kortet och lägga till det igen i iTunes.
Avauktorisera/auktorisera.

Ursprungligen av keptang:

Kreditkort + adress ja.
Det är förmodligen CVC-koden.

Du kanske ska prova ta bort kortet och lägga till det igen i iTunes.
Avauktorisera/auktorisera.

Har bytt kreditkort och lagt in extra rader på adressen.

Fråga mig inte varför, men efter att ha gjort detta flera gånger fungerar det helt plötsligt igen

Trevlig helg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-09 22:48

Fungerade för mig, tack!

Ursprungligen av grenhall:

Prova logga ut, starta om och sedan logga in igen.

Detta räckte för mig, tack snälla för denna tråd!

1
Bevaka tråden