- Teodor
- Medlem ●
- Lidingö
Hej!
Jag ska köpa en iPad.
Men vet inte om jag ska ta en mini, 4 eller vänta?
Macotakara skrev för några dagar sedan att dom kan komma redan i mars?
Så vad skulle ni göra vänta eller köpa nu, och i sådana fall vilken?
Jag älskar Retina och är därför tveksam till mini.
/Teodor
Behöver du en nu köp en, vill du vänta så väntar du!
Okej men om jag ska köpa en nu vilken ska jag välja?
Jag är som sagt kritisk till icke retina men den stora väger ju som ett mindre berg.
Vad skulle ni ha valt?
Vi har ingen aning om din budget.
Vi har ingen aning om dina behov, och hur du ska använda iPaden.
Jag skulle lätt välja 4:an, för att jag tycker att Mini är för liten för mina behov, men hur skulle det hjälpa dig i ditt val?
Köp det du passar dig bäst. mini om du reser mycket och 4an om du är hemma mycket. Vad du än köper köp med 3G. WIFI är för begränsad.
Köp det du passar dig bäst. mini om du reser mycket och 4an om du är hemma mycket. Vad du än köper köp med 3G. WIFI är för begränsad.
Där säger du väl emot dig lite😉 är han hemma mest behöver han väl ingen 3G?
Där säger du väl emot dig lite är han hemma mest behöver han väl ingen 3G?
lol nej? Även om du köper en iPad för att endast användas hemma kan dina behov förändras och vill använda den utanför WIFI-zoner.
Att köpa WIFI modellen är som att köpa en Bentley utan hjul
Men... Man har ju en iPhone och då kan man ju surfa genom den... väl!? Då kan man ju lägga 3g-pengarna på nå't annat kul istället.
...eller tänker jag fel nu!?
Men... Man har ju en iPhone och då kan man ju surfa genom den... väl!? Då kan man ju lägga 3g-pengarna på nå't annat kul istället.
Helt korrekt.
Men vissa har den uppfattningen att det enda sättet att göra något på är deras. Allt annat är fel/korkat osv..
Såklart, tycker helt enkelt att det är "för omständigt" att ansluta paddan till iPhonen såfort jag ska använda den utanför WIFI.
Sen är det inte många som har mer än 3GB surf i deras abonnemang vilket kan behövas i många fall vid internetdelning.
haha Keptang alla måste ju få ha sina egna åsikter Att jag visat mina åsikter starkt i denna tråden måste inte nödvändigtvis menas att jag tycker alla andra är dumma
Har man haft en retina-skärm kan man inte va en mini. Minin är lätt. Storleken har jag inga problem med, men orkar inte med skärmen. Ta en 4:a. Mycket bättre skärm, och sååå himla tung är den inte. Låt bara bli att gå runt och känn på vikten på mini efteråt.
Har man haft en retina-skärm kan man inte va en mini. Minin är lätt. Storleken har jag inga problem med, men orkar inte med skärmen. Ta en 4:a. Mycket bättre skärm, och sååå himla tung är den inte. Låt bara bli att gå runt och känn på vikten på mini efteråt.
Har man inte haft en iPad innan eller en gen 1 så är iPad 3/4 fjäderlätt!
Jag hade köpt.
De kom nyss ju, och jag tror inte på några uppdateringar i vår.
Jag hade köpt.
De kom nyss ju, och jag tror inte på några uppdateringar i vår.
Jag hade inte väntat heller. Och skulle det komma en 5:a i vår, vilket jag tror och hoppas, då säljer man den gamla och köper den nya.
Även om min iPad 3 vore lite tyngre eller icke retina så hade jag inte ångrat mitt köp, möjligtvis att jag inte köpt den tidigare.
Köp och använd. För mig handlar det inte om vad som sitter bakom glaset, utan friheten att kunna surfa, maila varhelst jag är.
Med tanke på det ”lilla” steg i den tekniska utvecklingen som iPad mini tagit så tror jag inte nästa iPad kommer ta något gigantiskt kliv framåt.
Wifi/3G? De få gånger jag behövt ansluta min Wifi-iPad till en iPhone med internetdelning går att räkna på ena handens fingrar. Så ser mitt liv ut som student iaf.
lol nej? Även om du köper en iPad för att endast användas hemma kan dina behov förändras och vill använda den utanför WIFI-zoner.
Klart 3G är att föredra men allt hänger väl på om man verkligen behöver den kontra kostnaden? Har man pengarna givetvis. Jag har båda varianterna och kan räkna på en hand hur ofta jag använt 3G-kortet.
WiFimodellen har inte GPS. En dealbreaker för mej i husbilen.
Förstår inte riktigt det här med GPS. Det finns ju kartor att kolla även om man har 3G eller inte. Brukar ju dessutom stå i iPhone att platstjänster ska vara så pass bättre vid wifi.
Hade själv tyckt det hade vart nice om man kunde ha simkort i en bärbar så man slapp alla det jobbiga dosor bara för att vara uppkopplad.
Förstår inte riktigt det här med GPS. Det finns ju kartor att kolla även om man har 3G eller inte. Brukar ju dessutom stå i iPhone att platstjänster ska vara så pass bättre vid wifi.
Hade själv tyckt det hade vart nice om man kunde ha simkort i en bärbar så man slapp alla det jobbiga dosor bara för att vara uppkopplade.
Accesspunkter för WiFi kan göra att det går snabbare att få en bra lokation, det är främst det som det används för.
Enbart WiFi är inte speciellt exakt såklart.
Jag säger det återigen. Hade aldrig köpt en iPad med enbart WiFi igen. Har gjort det misstaget och därför har min 3-årige son fått en iPad.
Tänk igenom noga och låt inte snålheten bedra. Det ÄR värt dom extra 1200:- för 3G. Om man inte bara ska använda iPaden som fjärrkontroll/surfplatta/musikspelare osv. där det finns WiFi. Man tänker inte gärna på det men 3G används väldigt ofta. Det är till exempel svårt att surfa WiFi på tåg/buss och det är inte speciellt awesome att koppla upp sig via mobiltelefonen alltid. Dessutom dör telefonen snabbt.
Men förutom 1200:- kan också månadskostnaden öka för ett till 3G-kort. Jag köper ditt resonemang, men är långt ifrån övertygad att 3G-modellen är för majoriteten.
Finns 3G-kort utan månadskostnad.
Gratis? 250-500 kr för ett år...
Och bara för att du köper 3G-modellen behöver du inte sätta i ett kort, men du har möjligheten när du anser att du har behovet. Köper du WiFi-modellen sitter du där, om du skulle ångra dej. Plus ingen GPS.