Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som drabbats av Stör-Inte buggen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För mig så fungerade det som vanligt på nyårsdagen men idag så slog inte stör-ej av klockan 7 som det skulle. Råkade ut för detta på både ipaden och iphonen.

Skum bugg (även om den relativt harmlös).

• Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-01-02 09:02

Drabbade mig också, på både iPad 2, iPhone 5 (och jobbluren en iPhone 4s) så det ser ut att vara generellt...
Fungerade i går, men idag slog DND buggen in....

• Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-02 09:05

Se där, den buggen kände jag inte till. Och visst stod min telefon i stör ej-läge trots att så ej skulle vara fallet.

"Drabbade" mig också i morse. Tänkte dock inte på det som en bugg, trodde att jag själv p.g.a. morgontrötthet hade aktiverat funktionen manuellt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-02 09:32

Jag blev "drabbad" också.

• Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-01-02 10:56

Jag är drabbad. Även om jag slår av och på funktionen så får jag den inte att funka, utan den blir aktiv även fast den ska vara avslagen nu.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2013-01-02 11:10

Samma på min ipad. Så det verkar vara en bugg för Apple att fixa...

"Stör inte"-buggen störde mig också.

Samma här, iPhone 4S med iOS 6.0.1.
Varken omstart, att ändra den schemalagda tiden för stör ej eller stänga av och sätta på funktionen fungerar.

Ursprungligen av Nale72:

Jag är drabbad. Även om jag slår av och på funktionen så får jag den inte att funka, utan den blir aktiv även fast den ska vara avslagen nu.

Ursprungligen av suddgummi:

Samma här, iPhone 4S med iOS 6.0.1.
Varken omstart, att ändra den schemalagda tiden för stör ej eller stänga av och sätta på funktionen fungerar.

I mitt fall så räckte det bara med att slå av den manuellt. Fast jag får väl se i morgon om problemet kommer tillbaka.

Konstigt att Apple generellt verkar ha problem kring nyår samt ändringar i sommartid.

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-02 11:27

Nope, drabbade inte mig.

Varken på min iPhone eller iPad.

• Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-01-02 13:53

Håll ut, om nedan citerade test stämmer kommer funktionen att fungera som den ska igen 6-7 januari (om inte buggfix kommit innan dess):

Originally Posted by stevem1981

I made some tests and this issue will fix itself on Sunday January 6, 2013. It will happen the first few days of January 2014 (until Sunday January 5, 2014) if the bug is not fixed. Most first few days of most years seem to have this bug. The bugs starts on January 1st (based on the From time under Scheduled) and is usually fixed on the first Sunday of the year (except if the first day of the year is a Sunday, then it is fixed on the second Sunday). Years preceding years where the first day is a Sunday are not affected by the bug.

Let's check the next few years, this is the pattern :

2013 : Issue fixed on Sunday Jan 6
2014 : Issue fixed on Sunday Jan 5
2015 : Issue fixed on Sunday Jan 4
2016 : Issue not happening even though first day is a Friday
2017 : Issue fixed on Sunday Jan 8 (Jan 1st is also a Sunday)
2018 : Issue fixed on Sunday Jan 7
2019 : Issue fixed on Sunday Jan 6
2020 : Issue fixed on Sunday Jan 5
2021 : Issue fixed on Sunday Jan 3
2022 : Issue not happening even though first day is a Saturday
2023 : Issue fixed on Sunday Jan 8 (Jan 1st is also a Sunday)
2024 : Issue fixed on Sunday Jan 7
Etc...

Citerat från

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1517623&page=8 #187

Ursprungligen av Nale72:

Håll ut, om nedan citerade test stämmer kommer funktionen att fungera som den ska igen 6-7 januari (om inte buggfix kommit innan dess):

Originally Posted by stevem1981

I made some tests and this issue will fix itself on Sunday January 6, 2013. It will happen the first few days of January 2014 (until Sunday January 5, 2014) if the bug is not fixed. Most first few days of most years seem to have this bug. The bugs starts on January 1st (based on the From time under Scheduled) and is usually fixed on the first Sunday of the year (except if the first day of the year is a Sunday, then it is fixed on the second Sunday). Years preceding years where the first day is a Sunday are not affected by the bug.

Let's check the next few years, this is the pattern :

2013 : Issue fixed on Sunday Jan 6
2014 : Issue fixed on Sunday Jan 5
2015 : Issue fixed on Sunday Jan 4
2016 : Issue not happening even though first day is a Friday
2017 : Issue fixed on Sunday Jan 8 (Jan 1st is also a Sunday)
2018 : Issue fixed on Sunday Jan 7
2019 : Issue fixed on Sunday Jan 6
2020 : Issue fixed on Sunday Jan 5
2021 : Issue fixed on Sunday Jan 3
2022 : Issue not happening even though first day is a Saturday
2023 : Issue fixed on Sunday Jan 8 (Jan 1st is also a Sunday)
2024 : Issue fixed on Sunday Jan 7
Etc...

Citerat från

iOS 6's 'Do Not Disturb' Not Shutting Off Automatically on New Year's Day - Page 8 - MacRumors Forums #187

Intressant info där. Men... nagonstans runt:

2019 : Issue fixed on Sunday Jan 6...

sa vill man ju att svaret skall vara: due to Apple killing bug in software...

Japp, hände mig med. Trodde jag bara hade råkat komma åt 'stör ej'-knappen, men där ser man.

Som andra säger är det konstigt att Apple brukar ha problem runt nyår. Minns när väckarklockebuggen höll på att få oss att missa planet från Sydney till Köpenhamn. Vi satte våra två iPhones på väckning med olika tider för att vara säkra på att bli väckta. Chocken att vi bara hade två timmar på oss att till flygplatsen när vi vaknade var sådär.

Det har kommit en förklaring till DND-buggen och det har något med ISO-veckonumrering att göra. Någonstans så använder man yyyy för veckonummer istället för YYYY och då spårar det ut. Jag har inte kvar länken och lade det inte på minnet bättre än så men snart (på måndag) så ska det börja fungera igen:)

Så, Apple klarar av att använda veckonummer för att fucka upp en bra funktion, men kan inte tänka sig att visa veckonumren i kalendern?

1
Bevaka tråden