- joesun
- Medlem ●
- Bälinge
- 2013-01-04 01:46
Hej,
något kryptisk rubrik kanske, men jag får inte Hemmadelning att fungera varken på iPhone 4S eller på iPad (3). På AppleTV3 fungerar det dock fint (nåja, jag kan bläddra bland filmer och musik och ibland till och med starta något). Vill alltså kunna streama iTunes-biblioteket till mina i-enheter.
Om det spelar någon roll så fungerar Airplay från iPad/dator till AppleTV suveränt.
På datorn är det Windows 7 och iTunes v11.0.1.12 som körs.
iPad kör iOS 6.0.1
Hemmadelning är aktiverat i iTunes och samma AppleID (som i iTunes) används på ATV3, iPad & iPhone. För de två sistnämnda har jag angett AppleID via Inställningar->Musik->Hemmadelning respektive Videor->Hemmadelning.
Router är Telias "Thomson TG789vn" och där har jag inte gjort några speciella inställningar.
När jag väljer Musik på iPad'en så får jag en bild som säger "Ingen musik" med en Affär-knapp under.
När jag väljer Videor på iPad'en så finns där några filmer som jag kopierat över från datorn via iTunes när iPad'en har varit inkopplad. Uppe till höger finns en Ändra-knapp och uppe till vänster finns en Affär-knapp.
Ingenstans hittar jag någon Mer-knapp.
Är det någon mer inställning som måste göras i iTunes eller i iPad/iPhone?
Inställningar som kanske har med saken att göra:
iPad:
Inställningar->Allmänt.>iTunes Wi-FI-synkronisering = ej aktiverad
Inställningar->iTunes och AppStore->Automatiska hämtningar->Musik (den går inte aktivera. Eller ja, i 1 sekund, därefter går reglaget tillbaka).
iTunes (när iPad är inkopplad via USB):
Synkronisera denna iPad via Wi-Fi: Nej
Hantera musik och videor manuellt: Ja (har 108GB ljud - får ej plats på paddan)
Under Musik:
- Synkronisera musik: Nej
Under Filmer:
- Synkronisera filmer: Nej
iTunes (oavsett om iPad är inkopplad):
Redigera->Inställningar
->Allmänt
-->Biblioteksnamn="Joels bibliotek"
-->Källor: Filmer, Program, TV-program, Radio, Genius, Delade bibliotek.
->Delning
-->Dela ut mitt bibliotek i det lokala nätverket: Ja
-->Dela ut hela biblioteket: Ja
-->Begär lösenord: Nej
-->Status: På, inga användare anslutna
-->Datorer och enheter anslutna med hemmadelning uppdaterar antal spelningar: Ja
->Enheter
-->Förhindra att iPod-, iPhone- och iPad-enheter synkroniserar automatiskt: Ja
Kan det vara någon app på iPad'en eller något program på PC'n som påverkar (försökte få till att streama utan iTunes tidigare)?
Appar/Program som installerats:
iPad:
Air Video
OPLayerHD Kite
FileBrowser
PC:
Air Video Server (fast jag har stängt av dess autostartfunktion)
Tjänsten "Bonjour" körs. Antar att den har med iTunes att göra.
Någon som har någon idé om varför det inte fungerar?
Tack på förhand
/Joel