Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Promise Sanlink: från liten mac till stor lagring

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-03 23:05

Tyvärr är sanlink ändå en dålig lösning för serverbruk. Den är helt beroende av ett litet flimsigt nätaggregat vilket gör den till nono i servervärlden.
En intressant sak jag upptäckt är att en Mac ser den som exakt samma kort som Apple själva säljer. Mina 50 öre: sanlink är en extern pci-e-låda med ett Apple-brandat FC-kort i.

Ursprungligen av bollman:

Tyvärr är sanlink ändå en dålig lösning för serverbruk. Den är helt beroende av ett litet flimsigt nätaggregat vilket gör den till nono i servervärlden.

Fast om man är en sån som kör Mac Mini som server så är man nog rätt öppen för sånt.

Intressant observation. Jag tänkte inte på det faktiskt. Det enda som talar emot just det är väl att versioner före 10.6.8 inte lirar med Sanlink utan kraftigare modifieringar medan Apples FC-kort fungerar med 10.5 utan att bråka.

Annars håller jag med dig om strömaggregatet i just serversammanhang. Pajar den är man ju verkligen rökt men samtidigt finns det ju inga andra alternativ eftersom strömmen via Thunderboltanslutningen inte räcker för att driva adaptern på egen hand.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-04 11:54

Anledningen till att SANLink inte funkar på pre-10.6.8 beror ju på att de versionerna saknar stöd för Thunderbolt!

Och, vad gäller nätagget hade de endast behövt stoppa in ett uttag till, parallellt med det andra så hade alla varit nöjda, 2 nätagg går ju inte sönder samtidigt, och man kan strömsätta från 2 kretsar.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-04 14:16

Fast om man inte kostat på sin server bättre hårdvara än en Mac mini, varför då ha fiberkanal till lagringen?

1
Bevaka tråden