Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak till iOS 6.x.x på väg

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som att det kan komma ett jailbreak "snart" i alla fall..
Trots allt snack om att det nu är kört för jailbreak till iphone 5/iOS 6.x.x.

iOS 6.0.2 Untethered Jailbreak Is Here, But We Must Be Patient — Jailbreak iPhone 4S - iOS 5.0.1 Untethered Jailbreak iJailbreakNow

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-08 21:06
Ursprungligen av mjewl:

Verkar som att det kan komma ett jailbreak "snart" i alla fall..
Trots allt snack om att det nu är kört för jailbreak till iphone 5/iOS 6.x.x.

iOS 6.0.2 Untethered Jailbreak Is Here, But We Must Be Patient — Jailbreak iPhone 4S - iOS 5.0.1 Untethered Jailbreak iJailbreakNow

Och jag hörde på en Podcast där dom citerade en välkänd hackare att dom som påstår att det går JB 6.x.x ljuger
Ska bli intressant att se vem som får rätt.

hoppas verkligen det kommer gå i alla fall. saknar verkligen whoiscalling och bitesms. (och smsdeliveryreport eller vad det heter)

skulle iofs vara fint att ha intelliscreenx igen också.. jaja det finns en uppsjö tweaks/appar jag saknar

Whoiscalling är nog det enda jag saknar. Kanske också tweak:et som gör att jag kan sätta Chrome som default-browser.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-09 12:05

Håller alla tummar och tår för att det stämmer, börjar få JB-abstinens!

Ursprungligen av CEk:

Håller alla tummar och tår för att det stämmer, börjar få JB-abstinens!

Det finns gott om alternativa telefon- och pekplatte-OS som till skillnad från iOS respekterar sina användares frihet. Varför inte byta till ett sådant om du har så mycket abstinens? iOS kanske inte är rätt OS för dig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-09 20:55
Ursprungligen av Dvorak:

Det finns gott om alternativa telefon- och pekplatte-OS som till skillnad från iOS respekterar sina användares frihet. Varför inte byta till ett sådant om du har så mycket abstinens? iOS kanske inte är rätt OS för dig.

För ekosystemet som Apple byggt upp saknar motstycke. Och det är en fantastisk telefon i övrigt.

nog för att jailbreak sänker säkerheten i telefonen, men det finns många tweak/appar som apple inte erbjuder som finns tillgängliga om man jailbreakar. om apple hade lyssnat lite mer på användarna så kanske de hade byggt in dessa tweak som standard och många hade då inte behövt jailbreaka och få mindre säkerhet i telefonen så att säga..

som att erbjuda en så simpel sak som leveransrapport på sms. hade jag på min nokia 3330 bland annat från år ... längesedan, så borde inte vara någon större sak att implementera i en iphone (därav jailbreak för t.ex smsdelivery)

eller att lägga till så att man kan se vem som ringer (eller tillåta bra appar för det likt whoiscalling)

det är saker som inte förändrar användarupplevelsen (om man inte vill) men som förbättrar för de som vill.

även meddelande.app kan förbättras och ta influenser från t.ex bitesms (som delayed send)

Tror mer på att det är ett medvetet val av Apple att inte proppa iOS full med features. De skulle kunna göra det, men väljer inte att göra det. Keep it simple helt enkelt.

Fast för detta tror jag att det finns en annan tråd..

ja, tror vi avbryter där. agree to disagree så att säga

1
Bevaka tråden