Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel laggar efter urladdat batteri MB pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-12 18:40

Hej!
Vet inte om jag har hamnat i rätt forum men som rubriken lyder så kan jag inte längre spela spel efter att min MB pro 2010 urladdades under en natt. Dagen innan fungerade spelandet fläckfritt på högsta grafik (spelar HoN) men under natten så lämnade jag den på utan en strömkabel och då dog den givetvis. Detta har hänt ett par gånger tidigare utan problem. Men nu så när jag ska spela så kan jag inte ens spela spelet på lägsta grafik utan att det laggar?! Har testat att återställa datorn til en tidigare säkerhetskopia från Time Machine men ingen förbättring har skett! Verkar väldigt skumt att det helt plötsligt skulle bli ospelbart bara sådär!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig i denna fråga, vad är det som kan ha gått sönder/ändrats under urladdningen? Finns det något jag själv kan göra för att återställa "systeminställningarna" till det normala eller är det bara att lämna in den för lagning.

Datorspec:
2.66 GHz Inter Core i7
4GB DDR3 RAM
OSX 10.7.5

Tack på förhand!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-12 18:55

Har du provat återställa NVRAM?
Inget kan/ska gå sönder under urladdning.

Provat att skapa en ny användare och prova spelet där? Har du fler spel som du vet ska fungera? Kan du isåfall prova ett annat liknande spel, för att se om det är installationen av spelet som spökar? Eller ladda ner nåt demo för liknande spel?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-12 18:58

Har provat att spela ett annat spel, L4D 2 och det laggar också, ska testa med en ny användare! Sen om det inte fungerar ska jag testa att återställa NVRAM! Tack för svaret återkommer med resultat!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-12 19:18

Det är nått konstigt! Testade att skapa ett nytt konto! Allt funkar bra men så fort jag sätter igång spelet fungerar fläktarna först bra! Sen så lägger de helt plötsligt av och sölt laggar...

Har du rensat datorn från damm och annat bök? Den är ändå iaf 2 år och det kan vara så att det är dags att rensa fläktar t.ex.

Den överhettar helt enkelt, kan vara så.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-12 19:27
Ursprungligen av keptang:

Har du rensat datorn från damm och annat bök? Den är ändå iaf 2 år och det kan vara så att det är dags att rensa fläktar t.ex.

Den överhettar helt enkelt, kan vara så.

Har smsFancontrol installerat också! Kan det vara det som spökar? Annars får jag testa att damma av!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-12 19:34

NVRAM återställningen verkar ha gjort susen! Men ska ta ditt råd att rensa datorn från damm! tack för hjälpen!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-13 00:22

-Använd luft på burk bara, inte dammsugare av något slag!

1
Bevaka tråden