Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPhone, med bara några appar från gammal iPhone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-12 11:52

Jag har beställt en iPhone 5 som kommer i början på veckan, nu börjar jag fundera på hur jag rent praktiskt ska göra med synkroniseringen från min nuvarande 3GS. Är det möjligt att (så länge jag har säkerhetskopierat och alltså har alla appar från min 3GS i iTunes) installera min femma som ny telefon och sedan bara välja av de appar som jag har i iTunes från min gamla telefon, för att slippa få med hela bunten (rensning behövs)? Eller måste jag ladda hem alla appar i telefonen igen?

Tacksam för svar, med vänliga hälsningar

/ Jonas

Som standard så synkar den tillbaka vad du hade på din gamla telefon.
När den gör det så kan du i iTunes gå in och bocka av automatisk synkning av appar och sen göra det manuellt app för app istället i iTunes.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-12 12:00

Okej, det genom att jag väljer att återskapa från säkerhetskopia med andra ord? Om jag väljer att installera som ny, kan jag hämta de appar jag vill ha igen från app store utan att betala för dem igen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-12 12:02
Ursprungligen av kajonas:

Om jag väljer att installera som ny, kan jag hämta de appar jag vill ha igen från app store utan att betala för dem igen?

Ja, men du får inte med tillhörande data från den gamla telefonen. Om du har spelat Angry Birds t.ex. måste du börja om från början på den nya.

Ursprungligen av kajonas:

Okej, det genom att jag väljer att återskapa från säkerhetskopia med andra ord? Om jag väljer att installera som ny, kan jag hämta de appar jag vill ha igen från app store utan att betala för dem igen?

Japp, från att återskapa säkerhetskopia.

Som kajonas skriver, så kan du ladda ner apparna med samma AppleID utan kostnad. Du förlorar dock eventuell data som tillhör apparna.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-12 12:17

Okej, dock inte data i spelen som inte är knutet till telefonen, t.ex. online-spel mot andra personer antar jag? (ex. Quizkampen som jag missbrukar) Tack för svar, ska fundera på vad som är smartast, beror lite på hur många appar jag vill ha med förstås..

/ Jonas

Vissa spels data ligger i GameCenter, eventuellt på någon utvecklares server och alltså inte i säkerhetskopian.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-12 12:22

Det blir väl en överraskning om inte annat, vad som finns kvar i spelen. Den viktigaste informationen finns i iCloud, alltså kontakter och så.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-12 17:34

Kör som ny telefon. Märker du att du saknar något, kan du Återställa och börja om från början med din säkerhetskopia från din 3Gs.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-12 23:03
Ursprungligen av kenjon:

Kör som ny telefon. Märker du att du saknar något, kan du Återställa och börja om från början med din säkerhetskopia från din 3Gs.

Precis så vill jag göra, vill inte riskera att sänka en helt ny telefon med en massa data och info som inte är nödvändig. Men då blir det alltså till att köra som ny, och sedan ladda hem apparna från App Store, eller kan jag ändå synkronisera med appar som finns i iTunes, även om jag inte återskapar från iTunes-säkerhetskopia?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-12 23:32
Ursprungligen av kajonas:

eller kan jag ändå synkronisera med appar som finns i iTunes, även om jag inte återskapar från iTunes-säkerhetskopia?

Jajamen, det är bara att bocka för de appar du vill synka in i din telefon.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-01-13 11:19
Ursprungligen av zinned:

Jajamen, det är bara att bocka för de appar du vill synka in i din telefon.

Underbart, tack för svar!

1
Bevaka tråden