Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka inköp till både iPhone och iPad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-30 19:36

När jag köper musik via iTunes Store på min iPad så dyker inte musiken upp på min iPhone och tvärtom när jag handlar via min iPhone, jag vill ju ha musiken tillgänglig på båda enheterna. Måste jag göra något manuellt? Jag fick för mig att enheterna kanske uppdaterades mot mitt konto per automatik?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-13 16:42

Är det ingen som råkat ut för samma sak?

Om jag går in i iTunes på min iPhone och försöker ladda ned en låt jag köpt på min iPad så står det bara "köpt" och jag kan inte få ner den till min iPhone?

Är det inte den funktionen som inte finns tillgänglig i sverige ännu?

Iaf kontrollera följande i din iPad & iPhone:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-13 17:22

Nej, jag har noterat att Music inte ligger med där, finns inte i Sverige? Det är ju vansinnnigt.

Så nu måste man överföra sin köpta musik från t.ex. sin iPad till en dator - om man har någon, annars får man låna en - och sen ifrån datorn föra över musiken till t.ex. en iPhone?

Det som är märkligt är att jag kan inte köpa låten igen - även om jag är fullt beredd att betala 9kr dubbelt och få ned den till iPhone. Det står bara köpt ch är gråmarkerat och händer inget när jag trycker där.

Ingen som vet när denna funktion blir tillgänglig i Sverige? iCloud säkerhetskopierar väl inte musiken heller så den finns kvar t.ex. efter man uppdaterar operativet?

Det är bara Apple och förhandlande bolag som vet när det kan bli tillgängligt.

Och nej, iCloud säkerhetskopierar inte din musik.

1
Bevaka tråden