Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4 drar mycket batteri.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Känns som min iphone 4 drar ovanligt mycket batteri. Nu har jag 16% Användning: 3 timmar 5 minuter
Vänteläge: 9 timmar 3 minuter
Är detta ett normalt iphone batteri? Den är ju bara ett år? Måste ju vara ganska fräscht?
Tacksam för svar.

Det tycker jag inte är normalt, nej.

Testa göra en återställning och se vad som händer. Återställ inte​ från backup efteråt.

Maskh har redan testat tack för svaret. Barbapappa vilket av dina alternativ ska jag testa? Har gjort hård om start verkar inte direkt hjälpa.

Ursprungligen av theoskar1:

Maskh har redan testat tack för svaret. Barbapappa vilket av dina alternativ ska jag testa? Har gjort hård om start verkar inte direkt hjälpa.

Då du har gjort som maskh bad dig så misstänker jag att du har den senaste versionen av iOS?

Då är det sista alternativet service. Om du nu inte använder den till streamad musik samtidigt som du internetdelar mm mm så ska batteriet räcka längre än det du har angivit. Vänd dig till dem du köpte telefonen av.

Hur mycket kostar det att byta batteri ungefär annars?

Ursprungligen av theoskar1:

Hur mycket kostar det att byta batteri ungefär annars?

Gratis om du gör det själv, förutom kostnaden för batteriet då. Här har du en guide:

Installing iPhone 4 Battery - iFixit

Batteri kan du vanligtvis hitta i innerstaden om du bor i en större stad, alt Ebay.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-15 16:50

Har du testat att ställa om den som en ny enhet? Det hjälpte mig när min i4 började suga batteri.

Bytte själv batteriet för första gången för ca en månad sedan på min mob. Måste säga att det blev en enorm skillnad - såg imorse på användandet: standby - 2 dagar 17 h, användning - 5h 48 min med 25% kvar på batteriet.
Beställde batteriet på ebay och det gick på ca 30 SEK inkl. verktyg och frakten tog ca två veckor från Hong Kong.

1
Bevaka tråden