Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur ser man om iphone verkligen är ny?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För övrigt kan du här se om det är en refurb-enhet:

Klantenservice: Serienummers

om man bortser från att sidan verkar minst sagt suspekt så står det inget om att de kan kolla upp mobiler:

"We support all Apple products including computers, laptops, monitors, printers and batteries."

vet inte om jag vågar skriva in mitt serienr där.

Ursprungligen av mjewl:

om man bortser från att sidan verkar minst sagt suspekt så står det inget om att de kan kolla upp mobiler:

"We support all Apple products including computers, laptops, monitors, printers and batteries."

vet inte om jag vågar skriva in mitt serienr där.

Vad tror du att de skall göra med ditt serienummer?

ta över mitt liv likt filmen the net med sandra bullock.

nej inte vet jag, men tyckte du sidan såg seriös ut och ingav förtroende? jag gillar inte att kasta ut information till höger och vänster till suspekta sidor. men de kan säkert inte göra något med mitt serienr, även fast de är tyskar.

De klarar mobiltelefoner också.

En viss form av försiktighet är alltid bra men det är alltid en balansgång.

sant, inget behov av foliéhatt än iaf

Däremot så är jag nyfiken på hur jag ser att enheten är "refurbished"? Står det någonstans? När jag körde min telefon genom tjänsten så är det produktionsdatum etc som kommer fram. Jag såg ingenting som kunde användas för att förstå om den var refurbished och jag tror inte att produktionsdatum är speciellt bra för att lista ut om något är refurbished

Ursprungligen av BlackSmp:

Däremot så är jag nyfiken på hur jag ser att enheten är "refurbished"? Står det någonstans? När jag körde min telefon genom tjänsten så är det produktionsdatum etc som kommer fram. Jag såg ingenting som kunde användas för att förstå om den var refurbished och jag tror inte att produktionsdatum är speciellt bra för att lista ut om något är refurbished

Såhär ser man om en enhet är refurbished:

Min iPhone 5 som byttes ut via Telenors serviceverkstad står inte som refurbished dock.

ja det skulle vara intressant att veta. dock står det att min var producerad i dec 2012, så att de skulle ha hunnit gå en vända och blivit refurbished låter ju faktiskt ganska osannolikt.

Apples policy är att om en Iphone byts ut så skickas det ut en refurbished de första tre gångerna. Om kunden ändå har problem så får kunden en ny telefon efter fjärde gången.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Apples policy är att om en Iphone byts ut så skickas det ut en refurbished de första tre gångerna. Om kunden ändå har problem så får kunden en ny telefon efter fjärde gången.

ok, med det som bakgrund, tror du att det kan vara så att det har hunnit bli en refurbished när det står att min är tillverkad i december 2012? eller kan jag ha haft sådan tur att jag fick en helt ny redan vid första tillfället?

Ursprungligen av mjewl:

ok, med det som bakgrund, tror du att det kan vara så att det har hunnit bli en refurbished när det står att min är tillverkad i december 2012? eller kan jag ha haft sådan tur att jag fick en helt ny redan vid första tillfället?

Spelar det verkligen någon roll? Den fungerar inte för dig.

Har upplevt de som har skickat sin iPhone på service och haft samma problem efter detta. Efter andra servicen så löstes problemet. Dvs, extremt otur.

Värt att testa kanske?

ja, provar ett simkorts-byte först (uppdaterar den andra tråden med info ang. kontakt med telia istället för att fylla denna med off-topic)

ok, min står det Factory: C3 (China) på bara och inte DK (Refurbished).

Ursprungligen av mjewl:

ok, min står det Factory: C3 (China) på bara och inte DK (Refurbished).

Som jag skrivit tidigare så tror jag inte det finns speciellt många refurbished i omlopp än. Inte i Sverige iaf.

Ursprungligen av grenhall:

Som jag skrivit tidigare så tror jag inte det finns speciellt många refurbished i omlopp än. Inte i Sverige iaf.

nej verkar helt klart så.

haft min andra iphone 5 inlämnad nu och fick idag en ny telefon, kollade upp även denna på sidan och där står det "Factory: C7" och produktionsvecka: 23 (june).

så verkar som jag fått en helt ny även denna gången.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-19 20:30

Utan att ha läst hela tråden, det är ett känt problem hos tele2 att telefonerna tappar 3G och inte får tillbaka det.
Eftersom telia delar samma nät är det rimligtvis samma problem där, även om jag inte hört om det (men jag har inte haft telia sen före det fanns 3G så har inte kollat efter det heller).

Det finns en jättetråd på swedroid.se om problem med 3G, tele2 och samsung t ex.

Sist jag läste så vägrade tele2 erkänna problemet dock.

Bevaka tråden