- Gordy
- Avstängd ●
- Stockholm
Gött att Apple inte ligger på latsidan, polletten har trillat ner, efterfrågar marknaden en 4.8 tums iPhone så tillverka en bums, (Galaxy Slll är ju beviset), perfekt för semestern och mer seriös användning om ni frågar mig. Då täcker man gapet, eller säg man stänger truten på Samsung, den har gapat för stort ett tag nu
Go bigger Apple go go
Gött att Apple inte ligger på latsidan, polletten har trillat ner, efterfrågar marknaden en 4.8 tums iPhone så tillverka en bums
Vi får väl se om det kommer någon iPhone XL, men troligt är det eftersom marknaden och efterfrågan verkar finnas, själv skulle jag inte ha något emot en iPad XL och en rMBP XL.
Gött att Apple inte ligger på latsidan, polletten har trillat ner, efterfrågar marknaden en 4.8 tums iPhone så tillverka en bums, (Galaxy Slll är ju beviset), perfekt för semestern och mer seriös användning om ni frågar mig. Då täcker man gapet, eller säg man stänger truten på Samsung, den har gapat för stort ett tag nu
Go bigger Apple go go
Jag håller med Capeman, detta är bara ett löjligt rykte och det stämmer aldrig.
Med det i minnet läste jag ovanstående som ren ironi från CUBEiS men efter att ha läst det en andra gång så är jag inte så säker på att han är ironisk...menar du verkligen det du skriver?
Exakt, det här är ett riktigt löjligt rykte som inte innehåller någon substans alls.
Se post #790 här:
Apple Rumored to Debut 4.8-Inch 'iPhone Math' in June - Page 32 - MacRumors Forums
Det där var kul.
Inlägg #790 i din länk säger väl inget? Jag tror inte mer på det efter att ha läst det där.
Exakt, det här är ett riktigt löjligt rykte som inte innehåller någon substans alls.
Så du tror inte att Apple släpper en större iPhone i år då? Själv är jag övertygad om att de kommer göra det, av fyra skäl
1. Många tycker skärmen på iPhone 5 är för liten. 2. Apple vill fortsätta och vara den störste LCD-skärmköparen i världen. 3. Apple vill inte se Samsungs och Googles/Androids marknadsandelar öka mer än de redan gjort. 4. Varje tappad försäljning för Apple betyder en kund färre till deras Appstore.
Så du tror inte att Apple släpper en större iPhone i år då? Själv är jag övertygad om att de kommer göra det, av fyra skäl
1. Många tycker skärmen på iPhone 4 är för liten.
Det viktiga är väl ändå om Apple tycker det eller inte. Men, som de publikt sagt flera gånger, om folk röstar med fötterna så till den grad att intäkterna försvinner så ändrar de sig gärna. Problemet nu är bara att vi talar om världens näst mest sålda produkt genom tiderna (Rubiks kub är fortfarande etta), vilket ställer till det med din argumentation.
2. Apple vill fortsätta och vara den störste LCD-skärmköparen i världen.
Du får gärna förklara varför detta mycket märkliga argument gjort dig övertygad om att Apple kommer att släppa en 4,8 tum stor iPhone.
3. Apple vill inte se Samsungs och Googles/Androids marknadsandelar öka mer än de redan gjort.
Apple vill primärt ha vinster, inte marknadsandelar. De har aldrig varit någon loss leader, och kommer aldrig att bli det heller. Samsung tjänar en tredjedel så mycket som Apple på telefoner, och det trots ett extremt differentierat utbud av telefoner samt större marknadsföringskostnader än självaste Coca-Cola. Alla övriga mobiltillverkare går med förlust, och Google tycks tjäna mer pengar på iPhones än Android-mobiler. Således är det knappast Apple som behöver göra något åt sin affärsmodell som det ser ut just nu.
4. Varje tappad försäljning för Apple betyder en kund färre till deras Appstore.
Vilket är en betydligt mindre del av Apples vinst än själva hårdvaran, så återigen, varför anför du detta som ett så viktigt skäl till din övertygelse? Om Apple säljer färre telefoner så är deras problem att de säljer färre telefoner, inte att App Store får färre kunder.
Det viktiga är väl ändå om Apple tycker det eller inte. Men, som de publikt sagt flera gånger, om folk röstar med fötterna så till den grad att intäkterna försvinner så ändrar de sig gärna. Problemet nu är bara att vi talar om världens näst mest sålda produkt genom tiderna (Rubiks kub är fortfarande etta), vilket ställer till det med din argumentation.
Osäkert om iPhone är världens näst mest sålda produkt, möjligtvis är det den(de) näst mest sålda elektroniska produkten genom tiderna. Oavsett det tycker du att Apple ska vila på lagrarna för det?
Du får gärna förklara varför detta mycket märkliga argument gjort dig övertygad om att Apple kommer att släppa en 4,8 tum stor iPhone.
Inget märkligt argument att Apple vill fortsätta vara No:1 på skärmar eftersom det ger dom stora möjligheter att pressa skärmtillverkarna fär bästa pris och kvalitè.
Apple vill primärt ha vinster, inte marknadsandelar. De har aldrig varit någon loss leader, och kommer aldrig att bli det heller. Samsung tjänar en tredjedel så mycket som Apple på telefoner, och det trots ett extremt differentierat utbud av telefoner samt större marknadsföringskostnader än självaste Coca-Cola. Alla övriga mobiltillverkare går med förlust, och Google tycks tjäna mer pengar på iPhones än Android-mobiler. Således är det knappast Apple som behöver göra något åt sin affärsmodell som det ser ut just nu.
Som sagt att vila på lagrarna ger fritt spelrum för konkurrenterna som i motsats mot vad du tror ofta tjänar rätt bra med pengar på sina mobiler. Att alla andra mobiltillverkare än Apple och Samsung skulle gå med reell förlust kan du väl inte tro på ens själv?
Vilket är en betydligt mindre del av Apples vinst än själva hårdvaran, så återigen, varför anför du detta som ett så viktigt skäl till din övertygelse? Om Apple säljer färre telefoner så är deras problem att de säljer färre telefoner, inte att App Store får färre kunder.
Det ena ger ju det andra. Mjukvara är det som Apple långsiktigt kommer tjäna pengar på så helt klart vill nog inte Apple tappa de intäktsmöjligheterna.
Som sagt att vila på lagrarna ger fritt spelrum för konkurrenterna som i motsats mot vad du tror ofta tjänar rätt bra med pengar på sina mobiler. Att alla andra mobiltillverkare än Apple och Samsung skulle gå med reell förlust kan du väl inte tro på ens själv?
När det gäller smartphones så har jag har bara sett rapporter om att Apple, Samsung och HTC gör vinst. HTC tog hand om 1% av den rapporterade vinsten och Samsung&Apple delade upp det övriga. Om du har någon annan information så tar jag gärna del av den
När det gäller smartphones så har jag har bara sett rapporter om att Apple, Samsung och HTC gör vinst. HTC tog hand om 1% av den rapporterade vinsten och Samsung&Apple delade upp det övriga. Om du har någon annan information så tar jag gärna del av den
LG gör väl vinst på sina smartphones LG Electronics post profit on smartphone sales - Yahoo! News Deras Nexus4 är ju en storsäljare. Sen finns det mängder av Kinesiska tillverkare som går mycket bra på sin inhemska marknad märken som Huawei etc.
1. Många tycker skärmen på iPhone 4 är för liten. 2. Apple vill fortsätta och vara den störste LCD-skärmköparen i världen. 3. Apple vill inte se Samsungs och Googles/Androids marknadsandelar öka mer än de redan gjort. 4. Varje tappad försäljning för Apple betyder en kund färre till deras Appstore.
Vi får återsamlas 2013-12-31
Men några småpunkter:
Punkt 1: Varför referera till att "många" tycker att Iphone 4/4S har en för liten skärm när Iphone 5 finns (eller var det den som du avsåg?)
Punkt 2: Så vitt som jag vet så är inte Apple är ens idag den största LCD-skärmköparen i världen. Samsung tillverkar fler telefoner och "smartphones" än vad Apple gör.
Punkt 3: Nej, det tror iofs inte jag heller, men det betyder inte att de måste göra en telefon med större skärm.
Vi får återsamlas 2013-12-31
Men några småpunkter:
Punkt 1: Varför referera till att "många" tycker att Iphone 4/4S har en för liten skärm när Iphone 5 finns (eller var det den som du avsåg?)
Punkt 2: Så vitt som jag vet så är inte Apple är ens idag den största LCD-skärmköparen i världen. Samsung tillverkar fler telefoner och "smartphones" än vad Apple gör.
Punkt 3: Nej, det tror iofs inte jag heller, men det betyder inte att de måste göra en telefon med större skärm.
1.Typo
2. Samsung är ju en tillverkare av skärmar också så de köper troligen in färre skärmar än Apple gör.
3. De måste inte men alternativet är inte företagsekonomiskt sunt.
Just nu sitter det högvis med redan rikt folk och spekulerar.
Några vill ha
NER aktien så mkt som möjligt (=åååå, iPhoneefterfrågan dyker till hälften!!) ett annat gäng vill ha
UPP aktien så mkt som möjligt eftersom de redan köpt en låda med aktier (=Apple kommer med NYA saker, hysteri hysteri)
Det hela krevererar dagen innan Apples kvartalsrapport (=23?)
Och mitt i den här cirkusen sitter det ett antal miljoner folk och tittar på...
Den här månaden skall man inte ta en enda analytikers uppgifter på det minsta allvar.
Alla gaggar i egen, eller har betalt för att gagga i någon annans sak...
Som Gruber redan påpekat är det här bara det gamla vanliga bruset som gett rundgång i understimulerade hjärnor. Underleverantörer vet aldrig namnet på en ny iPhone (Apples egna anställda får inte heller veta förrän väldigt sent), och det finns bara inte på kartan att någon med kännedom om storleken på panelen till nästa iPhone inte vet vad den har för upplösning. Mer än så behövs egentligen inte för att avfärda alltihop.
Som Gruber redan påpekat är det här bara det gamla vanliga bruset som gett rundgång i understimulerade hjärnor.
Det skrev han inte utan det är din väldigt subjektiva tolkning.
Gruber skriver:
"UPDATE: “iPhone Plus / iPhone+”, mangled in translation, is a good guess for the root of this “iPhone Math” name."
Att en större iphone internt inom Apple skulle kallas iPhone plus är rätt troligt.
Det finns bara inte på kartan att någon med kännedom om storleken på panelen till nästa iPhone inte vet vad den har för upplösning.
Läckan kommer troligen från en vanlig arbetare som sett den men inte provat den så det kan visst finnas på kartan, dessutom är det ju inte säkert att en prototyp/förproduktionsexemplar har samma upplösning på skärmen som den som senare tillverkas.
Mer än så behövs egentligen inte för att avfärda alltihop.
För dig ja.
<klipp>Det skrev han inte utan det är din väldigt subjektiva tolkning.
Tja, han skrev
Three new iPhones in calendar 2013. Does that make sense to anyone? Why bother with the June 5S in this scenario?
Så jag tycker nog inte att Samuels tolkning var så "väldigt subjektiv" även om det är en tolkning med egna ord:)
Tja, han skrev
Så jag tycker nog inte att Samuels tolkning var så "väldigt subjektiv" även om det är en tolkning med egna ord:)
Den Gruber texten gällde ju om det verkligen skulle komma 3 iPhones nästa år, nu pratar vi ju mest om det kommer en större iPhone. Så ja Samuels tolkning var väldigt subjektiv.
Det skrev han inte utan det är din väldigt subjektiva tolkning.
Alldeles riktigt, tänkte att du kanske behövde hjälp med tolkningen.
Gruber skriver:
"UPDATE: “iPhone Plus / iPhone+”, mangled in translation, is a good guess for the root of this “iPhone Math” name."
Att en större iphone internt inom Apple skulle kallas iPhone plus är rätt troligt.
Vilket förutsätter att namnet läckt ut från hög ort på Apple (för det är ju där varunamnen bestäms).
Läckan kommer troligen från en vanlig arbetare som sett den men inte provat den så det kan visst finnas på kartan, dessutom är det ju inte säkert att en prototyp/förproduktionsexemplar har samma upplösning på skärmen som den som senare tillverkas.
Vanlig kinesisk arbetare som sett skärmen till en iPhone som inte ska lanseras på ett halvår? Nä.
Det är mycket enkelt kära vänner.
Apple kommer inte att släppa en telefon med skärmstorlek över 4". Inte nu, inte detta året och antagligen inte nästa år. Varför? För att det är tvärtemot ergonomiskt och det går inte att hantera telefonen med en hand, något som varit principiellt viktigt och som till och med togs upp vid presentationen av iPhone 5.
Den kommer inte heller göras i plast eller i alla regnbågens färger. iPod har alltid kännetecknats via sina färger medan iPhone förmedlat en exklusiv känsla med sina sobra färg -och materialval.
Vad gäller uppköp av skärmar för att ingen annan ska kunna leverera så är det en bra poäng men mycket orimlig. Gällande priserna så är det fortfarande så att Apple köpte 85 miljoner skärmar iaf till 4S och då har man ett förhandlingsläge som är tja, mycket bra? Detta även om konkurrenterna redan då körde 4,3"+++ skärmar.
Så.
Det kommer ingen iPhone + eller Math (bara "smeknamnet" är skrattretande). Tyvärr alla Android-älskare. Ni får fortsätta med Google och dess telefontillverkare för groteska skärmar.
För dig verkar det så ja.
Apple kommer inte att släppa en telefon med skärmstorlek över 4". Inte nu, inte detta året och antagligen inte nästa år. Varför? För att det är tvärtemot ergonomiskt och det går inte att hantera telefonen med en hand, något som varit principiellt viktigt och som till och med togs upp vid presentationen av iPhone 5.
Kul att du verksr tro att alla människor har lika stora fingrar eller samma sätt att använda telefoner på.
Den kommer inte heller göras i plast eller i alla regnbågens färger. iPod har alltid kännetecknats via sina färger medan iPhone förmedlat en exklusiv känsla med sina sobra färg -och materialval.
Om en iPhone skulle göras i plast vilket inte är helt osannnolikt så borde det i så fall vara någon miljövänligare plast än andra använder. Färger är inte helt osannolikt heller. Apple vet att de flesta köper färgade skal till sina iPhones vilket å ena sidan ger Apple intäkter men å andra sidan gör det att iPhonens exklusiva design och känsla döljs. En fukt kross och repsäker iPhone i olika färger skulle vara bra för Apple.
Vad gäller uppköp av skärmar för att ingen annan ska kunna leverera så är det en bra poäng men mycket orimlig.
Poängen var inte att ingen annan skulle kunna leverera utan att Apple har ett fast grepp om LCD marknaden vilket vore tråkigt och finansiellt negativt att förlora. Apple behöver med andra ord höja insatsen.
Det kommer ingen iPhone + eller Math (bara "smeknamnet" är skrattretande).
Vi får väl se.
För dig verkar det så ja.
Kul att du verksr tro att alla människor har lika stora fingrar eller samma sätt att använda telefoner på.
Om en iPhone skulle göras i plast vilket inte är helt osannnolikt så borde det i så fall vara någon miljövänligare plast än andra använder. Färger är inte helt osannolikt heller. Apple vet att de flesta köper färgade skal till sina iPhones vilket å ena sidan ger Apple intäkter men å andra sidan gör det att iPhonens exklusiva design och känsla döljs. En fukt kross och repsäker iPhone i olika färger skulle vara bra för Apple.
Poängen var inte att ingen annan skulle kunna leverera utan att Apple har ett fast grepp om LCD marknaden vilket vore tråkigt och finansiellt negativt att förlora. Apple behöver med andra ord höja insatsen.
Vi får väl se.
Tråkigt att du tycker det är jobbigt.
Jag tror inte så mycket men jag observerar kanske hur förbannat löjligt det ser ut när en liten späd tjej eller tja egentligen någon under 2 meter försöker hantera en 4,8'' telefon med en hand. Frågan är varför man ska vara tvungen att anpassa telefoner efter jättar eller efter folk som måste hålla telefonen med båda händerna och inte efter att gemene man faktiskt ska kunna använda den med en hand.
Känns väl inte riktigt sannolikt att Apple skulle gå tillbaka till plast. Apple tillverkar ingenting i plast numera. Jo routrar och AppleTV men det är ju också allt. Datorerna, iPad är i aluminium och glas. Förut när iPhone 1st gen och 3G kom så fanns det åtminstone MacBook i plast/Polykarbonat som man kunde matcha till telefonerna men nu finns inte det längre.
Ja vi får se...