Hej,
Jag har haft problem med att min MBP 15" late 2011 i7 med 8Gb ram börjar bli slö.
När jag upptäckte detta började jag först med att rensa HDD + repair i Disc Utility, detta hjälpte inte alls så jag bestämde mig för att formatera HDD och installera om operativsystemet.
Hade väldiga problem först vid formatering, problem med hårddisken + ram, då använde jag dock inte de skivor jag fick med datorn utan äldre skivor. När jag senare använde mina lyckades jag formatera och installera. Var dock fortfarande tveksam till om HDD var okej, så jag testade Apples hårdvarutest och det vill inte testa färdigt alls...
Tänkte att jag ignorerar det och testar ändå, installerar alla mina program och använder datorn och ser hur det går.
Till en början fungerar allt bra, men nu börjar den kännas slö igen. Exempelvis kan den frysa till några sekunder när jag ser på film från HDD, lite badbollande då och då när jag har mycket igång samtidigt. Har testat repairs i Disc Utility igen, men den hittar inga fel..
Jag misstänker hårddisken och funderar på att köpa en SSD, men jag vill inte gärna köpa något innan jag fått felet bekräftat. Någon som har några tips på hur jag kan bekräfta problem med HDD eller om det är något annat?