Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid jailbreakning hjälp

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Jag tänkte jailbreaka min iphone. När jag gjort jailbreaket står de bara "Anslut till iTunes" gjorde det och testade jailbreaka igen blev precis samma problem vad gör jag för fel?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-16 20:59

-Vilken mobil? iOS? JB-metod? Följer du någon guide? Vilken guide?

Senast redigerat 2013-01-19 01:26

Har iOS 6.0.1 följer guide ja.

Ursprungligen av theoskar1:

Du fick fyra frågor, men svarade bara på två av dem...

Läs noga igenom de svar, kommentarer och motfrågor du får - och svara på allt. Då går det mycket snabbare mot en lösning på problemen.

Ursprungligen av reboot81:

-Vilken mobil? iOS? JB-metod? Följer du någon guide? Vilken guide?

Ursprungligen av theoskar1:

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du fick fyra frågor, men svarade bara på två av dem...

Läs noga igenom de svar, kommentarer och motfrågor du får - och svara på allt. Då går det mycket snabbare mot en lösning på problemen.

inte för att vara en dryg jäkel, men inlägget med frågorna redigerades 22:34 (kanske la till fler frågor?) och han svarade på frågorna 21:23.
kan ju innebära att det endast fanns två frågor vid den tidpunkt då han svarade.

just sayin..

Ursprungligen av mjewl:

inte för att vara en dryg jäkel, men inlägget med frågorna redigerades 22:34 (kanske la till fler frågor?) och han svarade på frågorna 21:23.
kan ju innebära att det endast fanns två frågor vid den tidpunkt då han svarade.

just sayin..

Nej.

Nu finns det 5, tidigare 4.

2 ursprungliga frågor som inte är besvarade, http://www.99mac.se/iphone-ipad/301589-problem-vid-jailbreakning-hjalp.html#post2132916

Ursprungligen av mjewl:

inte för att vara en dryg jäkel, men inlägget med frågorna redigerades 22:34 (kanske la till fler frågor?) och han svarade på frågorna 21:23. kan ju innebära att det endast fanns två frågor vid den tidpunkt då han svarade.

Du ser kanske att mitt inlägg skrevs 21:56, dvs en stund före redigeringsklockslaget 22:34.

Inlägget var inte redigerat då, så jag vet att där fanns fyra frågor när de två svaren gavs.

Vilken mobil? vilken JB-metod?

Asså de lugnt, vad är jb version och hur kollar jag det?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-19 01:35

Så länge du inte har hittat en guide som påstår sig kunna JB:a iOS 6 så går detinte att JB:a din enhet.

Och är det någon som påstår sig kunna JB:a iOS 6 så ska du ta det försiktigt. Mycket försiktigt – eftersom de antagligen försöker lura dig på ett eller annat vis.

Andra får gärna tipsa TS om bra länkar på ämnet. Jag känner bara till iclarified.com

Så länge du inte har hittat en guide som påstår sig kunna JB:a iOS 6 så går detinte att JB:a din enhet.

Och är det någon som påstår sig kunna JB:a iOS 6 så ska du ta det försiktigt. Mycket försiktigt – eftersom de antagligen försöker lura dig på ett eller annat vis.

Det går. Dock endast tethered.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-19 01:51

Oops! Vart lite mycket tentaplugg och för lite surfande det sista...
Men tethered är väl som att kunna flyga, om man släpps från en hög höjd?

Oops! Vart lite mycket tentaplugg och för lite surfande det sista...
Men tethered är väl som att kunna flyga, om man släpps från en hög höjd?

Utan fallskärm, ja Har testat det själv och tycker inte det är hållbart i längden. Man vill kunna boota upp sin iOS-enhet utan att koppla in den i datorn.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Utan fallskärm, ja Har testat det själv och tycker inte det är hållbart i längden. Man vill kunna boota upp sin iOS-enhet utan att koppla in den i datorn.

vet inte hur det är med just denna version av jailbreak men på tidigare tethered-jailbreak så kan man boota upp telefonen utan datorn. enda skillnaden är att då är den inte jailbreakad. man var alltså tvungen att använda datorn/programmet för att få den att boota upp jailbreakad. så det funkade mycket bra för mig, behövde jag starta om mobilen ute på fältet så var det inga problem. sen kunde jag bara boota om den i datorn när jag kom hem så var jailbreaket tillbaka.

T.ex "RedSn0w 3.4". Säger sig självt.

mjewl - Ja, du tänker på semi-tethered

Det alla missar eller glömmer eller kanske bara inte bryr sig om är att det faktiskt går att un-tethered jailbreaka iOS6 i en ÄLDRE version av 3GS.
Fast det har bringat lite mer ljus nu sedan 20:e januari då det har rapporterats om två säkerhetsluckor som kan utnyttjas.

ah just det, så var det den typen av jailbreak kallades ja.

verkar som theoskar1 inte tyckte det var så viktigt att försöka jailbreaka i alla fall.
fantastiskt med dessa människor som skapar trådar och sedan bara ignorerar dem

1
Bevaka tråden