Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Inte omöjligt, skruvarna i vårt ex är så sargade så det kan vara i princip vad som helst nästan. Någon som har en oförstörd Imac G4 som kan berätta hur skruvarna faktiskt ser ut?
Inte omöjligt, skruvarna i vårt ex är så sargade så det kan vara i princip vad som helst nästan. Någon som har en oförstörd Imac G4 som kan berätta hur skruvarna faktiskt ser ut?
Ett tips när man skruvar upp den är att ha den upp och ner i knät; skärmen mot golvet, i knävecken. Det är stabilaste sättet.
Sen gjordes ju iMac G4 i rätt många versioner varav denna 15"-variant är den första och enklaste. De sista hade ju G4or på 1,25GHz och med 20"-skärm (den är däremot ful som stryk då skärmen är på tok för stor) och USB2. De sista 17"-modellerna med DDR-minne, AirportExtreme och USB2 är inte alls dumma datorer. Kombinerat med en PATA-SSD och fulla 2GB minne så är de helt ok om man nöjer sig med 10.5.8.
Va kul! Jag gjorde ungefär samma för drygt fyra år sedan, uppgraderade HDD, RAM och optisk enhet i en sådan, och sålde vidare. Tjänade en hacka, det var en typisk designersnubbe som gärna ville ha den...
Jag har alltid tyckt att det här är den fränaste iMacen men har aldrig ägt den själv. Vore intressant att stoppa in motsvarande en modern mac mini i kabinettet
Jag har alltid tyckt att det här är den fränaste iMacen men har aldrig ägt den själv. Vore intressant att stoppa in motsvarande en modern mac mini i kabinettet