Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du ha 4,8'' skärm på din nästa iPhone?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur som helst, featuretelefonen är troligen snart död (ett år eller två) och kommer att ersättas av "smartphones" som kör Android 2.1, 2.3 eller andra äldre versioner av Android eller något annat obskyrt OS

De telefonerna kommer att kosta 1 kr eller så...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-23 17:53

Även om jag gillar den extra raden i iPhone 5 med mer skärm att se text på när jag läser mail, messar eller kollar punkter i kalendern eller liknande så har jag ibland funderat på att gå tillbaka till iPhone 4, den känns perfekt (jag vet att jag när iPhone 5 kom tyckte annorlunda). Så en ännu större iPhone är inte något jag är intresserad av och tunnare och lättare känns inte så intressant.

Håll er on topic.

Mvh

Jag kör bägge parallellt, har sonens gamla 4:a som jobbtelefon (han fick min 4S:)) och jag föredrar helt klart femman. Den känns bra. Den känns till och med tung numera:)

Men jag har svårt att se mig med en större...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-23 19:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kör bägge parallellt, har sonens gamla 4:a som jobbtelefon (han fick min 4S:)) och jag föredrar helt klart femman. Den känns bra. Den känns till och med tung numera:)

Men jag har svårt att se mig med en större...

Du har bästa alternativet, en 4:a och en 5:a. Större än en 5:a skulle jag inte heller vilja ha, några på jobbet har Smartphones med "jätteskärmar" och de känns inte riktigt som något jag skulle vilja bära omkring på som mobil.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-01-23 19:33

Jag vill inte ha en iPhone med större skärm. Tycker min 4s är precis i rätt storlek. Men bara för det kommer jag inte att köpa något annat än iPhone nästa gång. Oavsett hur stor eller liten den är. För precis som med Mac så är mjukvaran viktigare än hårdvaran. Så OS X och iOS är det som gäller för mig.

Allt snack om storlek hit och dit är bara ett sätt för androids att flytta fokus från det som verkligen är viktigt.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-23 19:45
Ursprungligen av MatsOlov:

Allt snack om storlek hit och dit är bara ett sätt för androids att flytta fokus från det som verkligen är viktigt.

Så du tror inte att olika användare föredrar eller till och med behöver olika storlek på skärmen? Hade en iPhone 5 själv tills nyligen men har nu en LG Nexus 4 och den är (tyvärr måste jag säga eftersom jag gillar Apple bättre än LG/Google) bättre än iPhone 5 på det mesta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-23 19:51
Ursprungligen av Gordy:

Så du tror inte att olika användare föredrar eller till och med behöver olika storlek på skärmen? Hade en iPhone 5 själv tills nyligen men har nu en LG Nexus 4 och den är (tyvärr måste jag säga eftersom jag gillar Apple bättre än LG/Google) bättre än iPhone 5 på det mesta.

Jag skulle inte välja en mobil utan iOS idag. Helt uteslutet. En jätteskärm känns överskattat på en telefon men visst finns en marknad även för mobiler som kör annat OS och med större skärmar. Det är bra, konkurrensen gör att Apple måste vara på tå.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-23 19:50
Ursprungligen av MatsOlov:

Exakt jag vill inte att iPhone ska bli en dussin telefon,en bland mängden av möjliga och omöjliga varianter.
Apple ska inte göra en billiga telefon utan en iPhone ska vara en premium telefon och vill man ha en billig får man leta någon annanstans.

Min erfarenhet är att jag aldrig tror jag ska gilla större skärm men att jag alltid gör det när det kommer till kritan. Följaktligen sitter jag på en Samsung Galaxy S3 (4.8") idag och kastar lystna blickar på nästa generation 5"-enheter (Sony Z, Samsung S4, HTC M7, LG G Pro) som alla klämmer in 1920x1080 pixlar på de fem tummen. Har redan bestämt mig för att köpa den första som släpps i Sverige. I alla fall för mig är det numera mycket mer som dator än som telefon jag använder en... öh, handburen interaktionsenhet. Och då kan man ju som bekant inte få för mycket pixlar.

Jag undrar om det inte är rätt vanligt med den inställningen ändå. Visst hade vi en liknande tråd för ett tag sedan (innan ip5 släpptes)? Då vill jag minnas att överväldigande konsensus var att dåvarande ip4-storlekt var helt lagom och större var sämre. Ungefär samtliga som uttryckte den åsikten här sitter med sina ip5:or nu och verkar älska det. Min gissning är att ni skulle älska en 4.8 eller större minst lika mycket.

Eftersom en del envisas med att "springa OT" och inte följa moderators uppmaningar så stänger vi här.

Frågor och kommentarer tas i PM.

Och ja, berörda inlägg är raderade.

/ Mod

Bevaka tråden