Då kanske det är bäst att stänga av funktionen "starta om automatiskt efter strömavbrott", så att man hinner att kontrollera att den externa hårddisken fungerar först. Men det kanske är ett dumt val att lägga servicedatan på denna? Jag ville lägga så mycket så möjligt på hårddisken eftersom det bara sitter en SSD i själva burken.
Apropå den ursprungliga frågan så upptäckte jag att om jag började att skapa en ny "share point" och bocka för "Make available for home directories over [...]", innan jag valde hemmapp åt användarna, så slapp jag flytta hemmapparna i efterhand.
Och apropå det, så undrar jag lite varför unknown user blir ägare till de "share point"-mappar som man själv skapar. Det går inte att själv välja att systemadministratören ska vara ägare, såsom denna är för mappen Users, utan det går bara att välja mellan de användare som man själv har skapat (det vill säga datoradministratören, "open directory"-administratören eller någon av de vanliga användarna). Men det kanske är feltänkt att systemadministratören ska vara ägare?
(Har inte hunnit sitta med min Mac mini, därav det sena svaret...)
Edit: Felskrivning.