- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Apropå flopp eller inte, vad tyst det har blivit om Apples kartor i ios6
Apples kartor är ju fortfarande katastrof, alla företag m.m. ligger ju helt fel. Så förmodligen är det tyst för att ingen använder dem.
iPhone 5 tycker jag inte är en flopp, dock tycker jag iOS 6 är det.
Google Maps har ju släppts för iOS så man helt kan skippa Apples dynga.. (och slippa bli sur i magen av den)
Men hur är det med Appar som använder Apples egna kartor t.ex. Find my iPhone. Då går det inte att byta till Google Maps väll?
Aktieägarna är uppenbarligen mycket missnöjda med Apples prestationer den senaste tiden.
Var det beror på kan man ju spekulera i, men eftersom Iphone är en så viktig produkt så skulle det förvåna mig om den inte har ett finger med i spelet.
I så fall är Iphone 5 är flopp.
Aktieägarna är uppenbarligen mycket missnöjda med Apples prestationer den senaste tiden.
Var det beror på kan man ju spekulera i, men eftersom Iphone är en så viktig produkt så skulle det förvåna mig om den inte har ett finger med i spelet.
I så fall är Iphone 5 är flopp.
Aktieägarna tror jag inte är problemet - eller förväntningarna heller för den delen. Mäklarna däremot - det är en annan sak. Köp billigt - sälj dyrt så småningom.
Apple gjorde sitt bästa kvartal någonsin - där har iPhone "ett finger med i spelet". Marknaden som du säger - är förunderlig.
" Det kan ju aldrig gå så bra för all framtid"......
Som konsument är jag nöjd med alla dom Apple prylar jag har - och ger fn i marknaden.
Aktieägarna tror jag inte är problemet - eller förväntningarna heller för den delen. Mäklarna däremot - det är en annan sak. Köp billigt - sälj dyrt så småningom.
Apple gjorde sitt bästa kvartal någonsin - där har iPhone "ett finger med i spelet". Marknaden som du säger - är förunderlig.
" Det kan ju aldrig gå så bra för all framtid"......
Som konsument är jag nöjd med alla dom Apple prylar jag har - och ger fn i marknaden.
Fast aktiemäklarna kan inte göra något utan folk som vill köpa och sälja aktier. Marknaden betalar 30% mindre för apples aktier idag än för ett halvår sedan. Det är svårt att bortse från.
Fast aktiemäklarna kan inte göra något utan folk som vill köpa och sälja aktier. Marknaden betalar 30% mindre för apples aktier idag än för ett halvår sedan. Det är svårt att bortse från.
Apples aktiekurs kan inte helt kopplas ihop med försäljningen av iPhone 5 som inte alls sålt dåligt. Utan nedgången av aktiekursen är en naturlig anpassning till konjunkturläget i världen som är lite oroväckande. Även USA har ju "big" problems med sina finanser, knappast någon hemlighet.
Så förväntningarna om närmaste framtiden speglas i aktiekursen i dagens läge. Jag tror att vi åter är uppe på 700 dollar inom närmaste året om Apples ökade anslag till forskning och utveckling "bär frukt" så att säga
Den låg förmodligen för högt för ett halv år sedan - snarare. I övrigt tror jag det CUBEIS säger - bidrar en hel del.
Jag är aktieägare och väldigt nöjd med Apples prestationer. (De missnöjda är väl f.d. AAPL-ägare?)
Jag är själv mycket nöjd med min iPhone 4 och ser ingen anledning att byte till iPhone 5. Men jag tycker inte iPhone 5 är en flopp. Inte med de försäljningssiffrorna.
Ska vi vandra in i den diskussionen igen? Man kan inte utifrån Apples aktiekurs avgöra om Iphone 5 är en flopp eller inte. Aktiekursen påverkas av många faktorer varav de flesta inte är helt uppenbara.
Jag vet i alla fall en aktie som jag skulle akta mig för. Amazon. Om man tittar på P/E-kvoten och gör antagandet att Amazon borde värderas som Apple och Samsung (P/E omkring 10) så skulle aktiekursen vara $0.80 istället för $273. (givet att jag minns siffrorna rätt men de är i det området)
Ska vi vandra in i den diskussionen igen? Man kan inte utifrån Apples aktiekurs avgöra om Iphone 5 är en flopp eller inte. Aktiekursen påverkas av många faktorer varav de flesta inte är helt uppenbara.
Jag vet i alla fall en aktie som jag skulle akta mig för. Amazon. Om man tittar på P/E-kvoten och gör antagandet att Amazon borde värderas som Apple och Samsung (P/E omkring 10) så skulle aktiekursen vara $0.80 istället för $273. (givet att jag minns siffrorna rätt men de är i det området)
Visst är det många faktorer som spelar in. Men om Iphone 5 hade slagit alla försäljningsrekord och förväntningar flera gånger om så hade aktien sannolikt inte gått ned.
Den kanske inte har sålt dåligt, men jag har svårt att tro att försäljningen gått exceptionellt bra med den aktiekursen.
Visst är det många faktorer som spelar in. Men om Iphone 5 hade slagit alla försäljningsrekord och förväntningar flera gånger om så hade aktien sannolikt inte gått ned.
Den kanske inte har sålt dåligt, men jag har svårt att tro att försäljningen gått exceptionellt bra med den aktiekursen.
Den har slagit rekord, problemet är att marknaden har för höga förväntningar.
Investors should give Apple's Q1 2013 call 'another look,' Barclays says
Den har slagit rekord, problemet är att marknaden har för höga förväntningar.
Investors should give Apple's Q1 2013 call 'another look,' Barclays says
Framförallt på framtiden och konjunkturen i USA och Europa i första hand.
Tja... Q1-2013 är kalenderkvartal Q4-2012 så du får bedöma själv.
Apples vinst sista kvartalet var $13.100.000.000 vilket motsvarar lite drygt kostnaden för att bygga två hangarfartyg. $40.000.000.000 på helåret och så vitt som jag vet så är det bara Exxon som har lyckats med att tjäna mer under ett enda år någonsin.
Ja, väldigt ologiskt...
Men nu med IGZO-panelerna, ny AppleTV (upphottad i alla fall) och en tunnare iPad 5 borde aktien gå upp igen.
Den lär gå upp, men iPad kommer säkerligen först till hösten och någon ny Apple TV blev det ju inte alls...
Framförallt på framtiden och konjunkturen i USA och Europa i första hand.
Angående snacket om uppgång och nedgång av aktien. En liten Twitter räcker. Då förstår man hur "sjuk" marknaden är.
http://www.macworld.idg.se/2.1038/1.494571/fu...
Lite uppgång - sedan säljer man och kammar hem vinster.