Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 och iOS 6.1- batteritid (dåligt)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone har bärjar leva rövare efter uppdateringen. Den blir ordentligt varm och tömmer batteriet på en halvdag. Stänger jag av cellular så drar den lite ström igen.
Någon annan med samma problem? De uppdaterade ju modemet så det finns ingen väl tillbaka via nedgradering misstänker jag?

• Medlem
  • 2013-01-31 14:29

1 Prova återställa telefonen, med backup.

Funkar inte det?

2 Återställ telefonen utan backup.

Tvärtom för mig. Speciellt på min iPad ser jag dramatisk skillnad till det bättre.

Min iPad 4 klarade sig också verkar det som. Går det att återställa via en installation av iTunes utan mitt bibliotek? Backup sköter iCloud om.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-31 15:58

Tycker min 5:a har fått betydligt sämre batteritid än när jag körde på 6.0.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-31 17:05

Jag har fått en otrolig batteritid på min iPhone 5 med iOS 6.1 ca 85% kvar efter 10h användande och 12h väntetid.

Ps. Kanske dags att ha en tråd som talar om generellt hur man löser "dålig" batteritid efter en uppdatering?

Ursprungligen av lappen71:

Jag har fått en otrolig batteritid på min iPhone 5 med iOS 6.1 ca 85% kvar efter 10h användande och 12h väntetid.

Ps. Kanske dags att ha en tråd som talar om generellt hur man löser "dålig" batteritid efter en uppdatering?

Bara för att förtydliga- min telefon var alltså helt tom efter 10% användning och 5 timmar. Och väldigt varm. En del omstarter så verkar det vara ok för nu. Mystik alltså.

Ursprungligen av Mactastic:

Bara för att förtydliga- min telefon var alltså helt tom efter 10% användning och 5 timmar. Och väldigt varm. En del omstarter så verkar det vara ok för nu. Mystik alltså.

Om den var varm så är det (enligt mig) ett tecken på att någon process löpt amok och snurrat på. Det har hänt mig från och till på nästan alla releaser och brukar gå över efter en omstart

för mig var det varken sämre eller bättre, är fortfarande som innan..

2h 8min användning, 11h 40min väntetid, 69% kvar av batteriet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-31 20:05

Inte ska vi väl börja om denna diskussion för VARJE sw release?

Ursprungligen av FreddeB:

Inte ska vi väl börja om denna diskussion för VARJE sw release?

Ja, förlåt!
Eller, skit i att klicka helt enkelt..

Ursprungligen av lappen71:

Fast det där är inte ens rimligt eller sant. Om du inte suttit på WiFi och lyssnat på iPod:en. Glöm att du har 85% kvar efter 10h aktivt användande. Snarare -20% om du har tur.

Generellt sett bör man ha mellan 5:30h användande över 1 1/2 dag eller upp mot 7-8h på mindre än en dags användning.

Givetvis kan siffrorna bero på hur man använder telefonen och hur många appar man har installerade samt push och notiser.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-01 22:44
Ursprungligen av grenhall:

Fast det där är inte ens rimligt eller sant. Om du inte suttit på WiFi och lyssnat på iPod:en. Glöm att du har 85% kvar efter 10h aktivt användande. Snarare -20% om du har tur.

Generellt sett bör man ha mellan 5:30h användande över 1 1/2 dag eller upp mot 7-8h på mindre än en dags användning.

Givetvis kan siffrorna bero på hur man använder telefonen och hur många appar man har installerade samt push och notiser.

Tydligt att ironin inte gick fram hos dig

Nej eftersom du missade smiley:n.

Jag grubblade och kom fram till slutsatsen att du antagligen tryckt ner ett iPad-batteri i din iPhone.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-02 10:09
Ursprungligen av grenhall:

Nej eftersom du missade smiley:n.

Jag grubblade och kom fram till slutsatsen att du antagligen tryckt ner ett iPad-batteri i din iPhone.

Ansåg att det var så uppenbart och samtidigt ville jag att det skulle vara lite småelak ironi och då går det inte med en smilie

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-02 13:14

Och det blir inte uppenbart när man skriver ren text.... Internets stora nackdel.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-02 15:47
Ursprungligen av kenjon:

Och det blir inte uppenbart när man skriver ren text.... Internets stora nackdel.

Jo om man så uppenbart överdriver att det framstår som en lögn

1
Bevaka tråden