- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Flat7: Jag skulle mäta upp hastigheterna med bredbandskollen på alla enheter först
Vore intressant att se resultaten innan "utlåtande"
Samtliga enheter visar snarlika resultat i BBK, även iphone 5 alltså trots att den i praktiken laddar ner filer mycket långsammare. Lämnade in telefonen till tre idag så nu väntar jag på en ny lur om två veckor ungefär...
Samtliga enheter visar snarlika resultat i BBK, även iphone 5 alltså trots att den i praktiken laddar ner filer mycket långsammare. Lämnade in telefonen till tre idag så nu väntar jag på en ny lur om två veckor ungefär...
Va?
Du får alltså samma hastighet mot BBK, hur kan du då hävda att i5 är långsammare?
Va?
Du får alltså samma hastighet mot BBK, hur kan du då hävda att i5 är långsammare?
Jag har testat att med iphone 5,, 4, ipad 3 samt galaxy z när de en i taget laddat ner en fil från dropbox på ca 55mb. Testat säkert 10 gånger och resultaten blir desamma dvs alla blir klara långt innan iphone 5. Vet inte exakt men iphone 5 kommer efter med flera minuter. Även i appstore upplever jag dålig fart, bilder tar lång tid att få fram och nedladdningstiderna är lååånga.Under vanlig surf genom safari så är det jämnare mellan enheterna men iphone 5 är inte snabbare än någon annan, mera jämt bara.
Ummm. BBK mäter den faktiska nerladdningshastigheten. I praktiken. Så om det är så att du upplever att din iP5 är segare på något så beror det inte på dess förmåga att ladda ner filer.
Hur menar du nu? Om min Iphone 5 tar längre tid på sig att ladda ner filer så borde det bero på att telefonens förmåga att ladda ner filer är undermålig.
Om detta beror på mjukvara eller hårdvara har jag ingen aning om då jag ej är expert på området men det kvittar eftersom jag gjort allt i min makt att försöka åtgärda problemet utan att lyckas. Återställning utan backup, med backup, återställt nätverksinst., mixtrat med DNS servrar, återställt routern, testat lite olika fixar som jag läst på andra forum. Nu får tres tekniker lösa problemet. Jag accepterar inte detta när jag köpt en så pass dyr telefon.
Hur menar du nu? Om min Iphone 5 tar längre tid på sig att ladda ner filer så borde det bero på att telefonens förmåga att ladda ner filer är undermålig.
Hur förklarar du då att du får samma resultat mot BBK?
Då är det väl implementationen av Dropbox som är sämre.Men det verkar konstigt att det ska skilja från de andra iOS-enheterna.
Testat att installera om DropBox, Återställa telefonen?
Nedladdningen från dropbox var snabbare när jag stängde av wifi och tankade ner filen via 3g. Så jag tvivlar på att problemet ligger hos dropbox.
Nedladdningen från dropbox var snabbare när jag stängde av wifi och tankade ner filen via 3g. Så jag tvivlar på att problemet ligger hos dropbox. Kan ju vara inkompabilitet mellan i5 och min router, speciellt om i5 har annan wifi hårdvara jämfört med ipad 3 och i4?
Då är det något med ditt nätverk/dina WiFi-inställningar som gör att det inte fungerar som det ska.
I den här tråden så finns det en del som testat iPhone 5 inklusive mig själv.
Då är det något med ditt nätverk/dina WiFi-inställningar som gör att det inte fungerar som det ska.
I den här tråden så finns det en del som testat iPhone 5 inklusive mig själv.
På vilket sätt kopplar tråden du länkar till mot detta problemet?
Mitt wifi nätverk lirar bra med alla andra enheter jag testat med så jag tycker att i5 också borde det. Problemet med wifi och i5 är känt men det det finns olika symtom. Hoppas utbytesenheten fungerar bättre!
På vilket sätt kopplar tråden du länkar till mot detta problemet?
Mitt wifi nätverk lirar bra med alla andra enheter jag testat med så jag tycker att i5 också borde det. Problemet med wifi och i5 är känt men det det finns olika symtom. Hoppas utbytesenheten fungerar bättre!
Ok, hoppas din utbytesenhet fungerar bättre för dig.
Hämtade utbytesenheten idag och har under kvällen testat telefonen över wifi. Turligt nog så är wifi snabbare än 3g på denna, så var ej fallet med den gamla. Fortfarande får iphone 5 spö av både iphone 4 och samsung galaxy z vid filhämtning från dropbox. Markant långsammare är i5 där. Vanlig surf, youtube och nedladdning från appstore är nu likvärdigt med i4 och sgz. Nåt knas var det med den förra helt klart. Skulle vara intressant att se om fler av er kan testa dropbox med i5 i jämförelse med andra enheter som ni har hemma?
Jag provade i morse just med Dropbox. Det är konstigt för dropbox på Ip5 hänger sig vid större filer. Jag ska ta hem jobbtelefonen (Ip4) och prova mer i kväll. Det är intressant eftersom BBK ger en hastighet på 43Mbit/s.
Det fungerar bra med Ipad3.
Men hur rensar jag "cachen" på Dropbox så att jag kan ladda ner samma fil flera gånger med rättvisande resultat.
Delar Flat7's erfarenheter och har sett tendenserna på flertalet enheter. På tuben kan man även se fenomenet på comparison-videos. Vid nåt tillfälle kommenterades det oxå även där. Finns säkert massor att läsa om ämnet men eftersom det redan är konstaterat kan vi bara hoppas att det kommer en uppdatering snart. De vet ju om det och jobbar säkert på en lösning, skulle det vara hårdvarufel eller motsvarande lägger de säkert locket på. Intressant att följa utvecklingen i denna fråga dock. Att det skulle vara ett hårdvarufel/kryptoinkompabilitet kan iaf jag bara gissa men de olika testresultaten i denna tråd och på andra ställen tyder på det. Är iof bara lekman...
Flera har problem https://discussions.apple.com/thread/4322714?start=3450&tstart=0
231 sidor lång tråd om wifiproblem och iphone 5.
Mina problem löstes först efter jag fått telefonen utbytt.
Jo jag anade det. Vad blev det för lur?
Hej,
Vet inte om det redan är skrivet men skriver detta ändå.
iPhone 5 tillverkad November 2012.
iOS 6.1.2
Problem:
Jag förde över en säkerhetskopia från min 4s efter jag fick min 5:a.
Då buggade WiFi så in åt helvete, hade MAX 2 staplar och efter en tids användande så gick det segt som smör så man var tvungen att stänga av och på WiFi igen.
Lösning:
Jag installerade om en helt ren installation på min 5:a utan att ta över en säkerhetskopia.
Nu fungerar allt skit bra, har MAX antal satplar i teckning.
Har fungerat i ca 4h nu utan problem, återkommer om jag får några problem.
Men enligt Apple så skall det vara en bugg när man för över backupen från en äldre telefon till 5:an.
Hej,
Vet inte om det redan är skrivet men skriver detta ändå.
iPhone 5 tillverkad November 2012.
iOS 6.1.2
Problem:
Jag förde över en säkerhetskopia från min 4s efter jag fick min 5:a.
Då buggade WiFi så in åt helvete, hade MAX 2 staplar och efter en tids användande så gick det segt som smör så man var tvungen att stänga av och på WiFi igen.
Lösning:
Jag installerade om en helt ren installation på min 5:a utan att ta över en säkerhetskopia.
Nu fungerar allt skit bra, har MAX antal satplar i teckning.
Har fungerat i ca 4h nu utan problem, återkommer om jag får några problem.
Men enligt Apple så skall det vara en bugg när man för över backupen från en äldre telefon till 5:an.
Den buggar fortfarande dock endast med wifi täckningen men har två staplar och speed på 50MB/s enligt BBK och jag känner att jag varken vill eller orkar byta ut telefon.
Kan ju vara så att det är en mjukvarebugg med.
Alla telefoner har olika hårdvara och olika fW så kan ju hända att vissa buggar mer än andra.
Om man skulle byta hur lång tid tar det att få en ny?
Blir man tvungen att skicka iväg den gamla innan man får den nya, detta kan ställa till problem som att jag inte har någon telefon med nano-sim.