Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appen Musik öppnas och börjar spela när bilen startas

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-05 12:26

Skum sak. Så fort man vrider om nyckeln på bilen (BMW) så öppnas iTunes i telefonen och börjar spela första låten i spellistan via bluetooth. Är det någon inställning i iTunes eller i telefonen man kan stänga av?

Senast redigerat 2013-02-05 12:42
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-05 12:33
Ursprungligen av Matsaki:

Skum sak. Så fort man vrider om nyckeln på bilen (BMW) så öppnas iTunes i telefonen och börjar spela första låten i spellistan via bluetooth. Är det någon inställning i iTunes eller i telefonen man kan stänga av?

iTunes i din telefon är ingen musikspelare utan en affär för musik.
Menar du inte att det är appen Musik som startas?

Men som svar på din fråga finns det ingen sådan inställning i telefonen utan det måste vara en inställning i din bil som du får ändra.

Jag tror nog också att det är en inställning i bilen.

Men berätta gärna vilken telefonmodell det är, och vilken version av iOS den kör. Det är alltid bra att ha lite "bakgrundsinformation".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-05 19:08

Samma sak händer i min nya Golf. Senast spelade låten i Spotify eller iPod-appen startas automatiskt och streamas via Bluetooth, det finns ingen inställning i iOS eller VWs mjukvara som kan ändra på det i dagsläget och samma gäller nog din BMW

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-05 20:28

Jag har ingen aning om problemet, men jag använder telefonen som musikspelare i bilen och den köra igång automatiskt ifrån Musik eller Spotify appen OM det var bluetooth som var vald källa innan jag stängde av bilen. Alltså INTE om jag t.ex. hade radion som källa innan jag stängde.

Så ni kanske kan leta efter någon sån funktion också om vad som ska spelas i första hand eller något.

Kör själv en Volvo S60

• Medlem
  • Halmstad
  • 2013-02-05 20:45

Min Mini uppför sig precis som Kajans Volvo. Verkar vara standard det här. Själv spelar jag sällan musik via bluetooth så för mig är det inget problem.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-05 23:00

Samma för mej via den vanliga bilstereon. Var den påslagen när jag stängde av bilen, slår den på sej när jag startar bilen. Så det är nog en standard i bilvärlden

På min VW Passat kan man välja om stereon ska börja streama musik över BT automatiskt.

1
Bevaka tråden