- fredrikse
- Medlem ●
Hej.
Funderar på att byta batteri i min 4S. Telefonen är väl drygt 1År gammal. Problemet är att jag inte vet riktigt om det är dåligt eller ej men jag tycker det tar slut ganska snabbt,spec när man fingrar mycket på telefonen. Har även en SGS3 som är ca 1/2 år gammal och på den håller batteriet enormt mycket bättre.
Är det någon som har erfarenhet av batteribyte ?
Vart man ska lämna in telefonen osv ?
Har hittat detta ställe
iPhone 4S Batteribyte
Kontaktade dom med lite frågor om batteriet dom sätter dit och det är ett OEM batteri och min undran är om det är lika bra som original ? Tänker inte betala 399:- för ett e-bay batteri som är värdelöst. Har ganska dålig erfarenhet av den typen av batterier sen innan.
Hur kan man annars göra för att byta till ett riktigt Applebatteri ?
Just nu säger min användning av batteriet
Användning 5 tim 31 min
Vante läge 17 tim 9 min
Nu har jag 19% kvar av batteriet
I grund o botten känns inte det som så dåligt men jag upplever det som lite glädjesiffror av någon anledning.
Hur ser er batteriförbrukning ut ?
Är det bortkastade pengar på ett batteribyte med dom siffrorna ?
Ett tips om du inte har wifi inom räckhåll är att stänga av det, sen om du verkligen måste ha batteri kvar länge är att stänga av 3g. Då har man batteri länge utan att ladda. Kan vara bra när man är ute på "vift" och inte vill ha ett tomt batteri innan kvällen är slut.
Min 4:a är på ca 17 tim / dygn
kollar mina 6 mailkonton var 15 minut, lyssnar på 30min musik, spelar lite spel m.m
när jag lägger den på laddning har jag vanligtvis 30-45% batteri kvar
Edit:
idag har jag vist bara 13% kvar för närvarande när jag kollar
men det beror nog på att jag varit på platser med dålig mottagning
Wifi brukar jag faktiskt inte stänga av så det kan ju vara något att tänka på om man ändå inte är i närheten av
sitt hemmanätverk. Är det verkligen så att wifi drar mycket ström även om man inte ens har ikonen aktiv när man lämnat sitt hemnätverk ?
I övrigt gillar jag inte att behöva stänga av saker som 3G för att klara mig en dag men jag förstår hur du tänker om man är på "drift"
Då kan detju absolut vara en fördel att stänga ner saker.
Kanske är det inte något fel på batteriet, har inga problem med att den stänger av sig vid 10-20% kvar av batteriet
utan den går jämt ner till 0 så att säga, den tappar inte mer per timme när den är under 20% än den gör från 100 %
om ni förstår hur jag menar.
Som det är nu kör jag push på Exchangemail (jobbmail) och jag har även laddat ner Gmailappen (privatmail)
Frågan är hur mycket man sparar på att sätta synken på Exchangemailen på 1 timmes synk istället för push ?
I min Android märker jag faktiskt ingen skillnad om jag har push eller 1 timmessynk på mailen
Push, Blåtand, GPS och WiFi = fyra batterslukare.
Använd dem då du behöver. Inte annars.
Om man vill vara än mer batteriekonomisk är en idé att dra ner på skärmens ljusstyrka.
Ta bort blåtand....ingen batterislukare
Ja, det är ju också ett alternativ.
Men ärligt, jag vet folk som går med push påslaget för jämnan, samtidigt som de ojar sig då de blir störda. Eller tvärtom, de får typ max nio mejl om dagen. Ointressanta mail också.
Men push, det vill de ha.
Jag bara tipsar om vad man kan göra. Var och en gör vad som är lämpligt och passande.
Ja, det är ju också ett alternativ.
Men ärligt, jag vet folk som går med push påslaget för jämnan, samtidigt som de ojar sig då de blir störda. Eller tvärtom, de får typ max nio mejl om dagen. Ointressanta mail också.
Men push, det vill de ha.
Jag bara tipsar om vad man kan göra. Var och en gör vad som är lämpligt och passande.
Jag håller med dig, skojade bara lite
Men, det känns som om många är så oerhört fokuserade på batteritiden. Själv så tycker jag att man med dagens telefoner får förutsätta att det är laddning varje natt som gäller, då spelar det ingen roll om mätaren står på 5% eller 50%
Jag har allt påslaget, utom BT då jag inte använder BT-produkter. Jag har ännu inte kommit i en situation där batteriet har dött innan dagens slut, detta gäller både med 3G/3GS/4/4S/5. Jag använder också telefonen ganska flitigt.
Hej.
Funderar på att byta batteri i min 4S. Telefonen är väl drygt 1År gammal. Problemet är att jag inte vet riktigt om det är dåligt eller ej men jag tycker det tar slut ganska snabbt,spec när man fingrar mycket på telefonen. Har även en SGS3 som är ca 1/2 år gammal och på den håller batteriet enormt mycket bättre.
Är det någon som har erfarenhet av batteribyte ?
Vart man ska lämna in telefonen osv ?
Har hittat detta ställe
iPhone 4S Batteribyte
Kontaktade dom med lite frågor om batteriet dom sätter dit och det är ett OEM batteri och min undran är om det är lika bra som original ? Tänker inte betala 399:- för ett e-bay batteri som är värdelöst. Har ganska dålig erfarenhet av den typen av batterier sen innan.
Hur kan man annars göra för att byta till ett riktigt Applebatteri ?
Just nu säger min användning av batteriet
Användning 5 tim 31 min
Vante läge 17 tim 9 min
Nu har jag 19% kvar av batteriet
I grund o botten känns inte det som så dåligt men jag upplever det som lite glädjesiffror av någon anledning.
Hur ser er batteriförbrukning ut ?
Är det bortkastade pengar på ett batteribyte med dom siffrorna ?
Finns inga originaldelar till iPhone/iPad på marknaden då dessa delar enbart går direkt till Foxconn och säljs därifrån enbart till Apple och deras auktoriserade serviceverkstäder. Däremot kan du få ett lika bra batteri och kanske till och med samma typ men det är ingen originaldel.
Dessutom ser det inte alls ut som att du behöver byta batteri baserat på det du skrivit.
Tack för alla svar !
Då lägger jag ner batteribytes tankarna tills jag får problem med batteriet helt enkelt
Jag försöker tänka på vad som är av eller på och som drar mycket ström. Har alltid gjort det på mina Androider också. Det finns många sätt att bli mer "batteri ekonomisk"
Dock vill man ju fortfarande använda en Smartphone som just en sådan så man vill ju inte behöva stänga av för mycket. Jag är nöjd om telefonen räcker en dag,sover oftast på natten då man kan ladda ändå.
Om det är någon som har bytt batteri får ni gärna dela med er av era erfarenheter.
Fungerar OEM batterierna som alla reparationsställen använder sig av (utom anovo då kanske som verkar vara auktoriserade)
Fungerar batteriprocenten osv
Går det uppgradera utan att få felmeddelande (har läst om det på div utlänska forum att man kan få problem vid uppgradering med "pirat batteri"
Är bara nyfiken nu )
Om det är någon som har bytt batteri får ni gärna dela med er av era erfarenheter.
Fungerar OEM batterierna som alla reparationsställen använder sig av (utom anovo då kanske som verkar vara auktoriserade)
Fungerar batteriprocenten osv
Går det uppgradera utan att få felmeddelande (har läst om det på div utlänska forum att man kan få problem vid uppgradering med "pirat batteri"
Är bara nyfiken nu )
Jag har bytt batteri på sammanlagt över 150 iPhone 3GS och 4:or men jag har en specifik leverantör i Kina jag handlar av. Så rent krasst är det omöjligt för någon att svara på vad dom som byter batteri här använder sig av. Det kanske är samma fabrik men mest troligt inte.
Oavsett så har jag aldrig haft några problem med återkommande telefoner efter byte av batteri.
Jag bytte batteri i min Samsung Galaxy S efter drygt 1 år och det märktes faktiskt skillnad! Inte för att det gamla var direkt dåligt, men varför snåla när det är så lätt att byta och batterierna är så billiga?
Uppdaterar den här tråden lite
Har nu uppdaterat till 6.1 (stod i valet o kvalet då man läser så mycket negativt)
Jag upplever allafall en förbättring av batteritiden efter 6.1, kan tillägga att jag gjort en Återställning
pga problem med appen Waze.
Jag kan tillägga att jag köpte en iPhone 4 förra veckan för att ha som växeltelefon. 2 år gammal och batteriet höll i 2 dagar 5h med 4h användningstid.
Så batterierna är inte superdåliga i dessa telefoner faktiskt.
Låter ju fantastiskt bra
Kan tillägga att jag bara installerat LinkedIn och en tidrapporteringsapp. Alla tjänster är igång och två exchange-konto pushas. Bytte ändå batteri i den eftersom både glas fram och baksida behövde bytas. Så nu är den nästan helt ny.
Kan tillägga att jag bara installerat LinkedIn och en tidrapporteringsapp. Alla tjänster är igång och två exchange-konto pushas. Bytte ändå batteri i den eftersom både glas fram och baksida behövde bytas. Så nu är den nästan helt ny.
Vart köpte du batterit ?