Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS(?) pilen efter 6.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-06 22:49

Sedan några dagar ar jag noterat att den lilla GPS pilen upp till höger syns hela tiden. Jag kopplar det till uppdateringen av iOS. Iofs såg jag det först efter en vecka men den kan mycket väl funnits där sedan jag uppdaterade. Är det fel på min? eller ser det ut så för alla? Jag har provat att stänga av alla appar och startat om telefonen.

Det verkar inte påverka något särskilt. Får för mig att jag har en något högre batteriförbrukning än tidigare. Men det är så marginellt att det kan ligga inom normal variation av användande.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-06 23:09

Du har inte lagt till en "Påminnelse" som aktiveras på en specifik plats?
Om man gör det så syns pilen hela tiden.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-06 23:09

Gå in i Inställningar -> Integritetsskydd -> Platstjänster. Där kan du se vilka program som använder sig av din GPS, stäng av och sätt på den tjänst som har låst sig, om någon gjort det.

Ursprungligen av xms67:

Sedan några dagar ar jag noterat att den lilla GPS pilen upp till höger syns hela tiden.

Samma här, har i allfall inte tänkt på den tidigare
i mitt fall är det i Google latitude som indikerar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 08:30

Pilen är nu borta. Jag använda kartappen och Goggle maps och när jag var klar försvann pilen. Märkligt.

Inte alls märkligt då symbolen betyder att du använder platstjänster. Har du tittat i handboken till telefonen den beskriver mycket nyttiga saker (sidan 10 statussymboler)?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-12 21:27
Ursprungligen av hummel:

Inte alls märkligt då symbolen betyder att du använder platstjänster. Har du tittat i handboken till telefonen den beskriver mycket nyttiga saker (sidan 10 statussymboler)?

Men hur har du läst handboken??? Vart står det att pilen ska vara på timme efter timme? När det fungerar normalt försvinner pilen efter några sekunder. Och som du ser så provade jag att stänga ned alla appar. Ändå var pilen framme. Och sedan helt plötsligt försvann den. Det är samma nu. Den syns inte. Trots att jag har samma inställningar i samtliga appar som då.

Så nu ber jag dig berätta vart i handboken jag kan läsa mig till detta? Ser verkligen fram mot en eller fler sidhänvisningar för det skulle verkligen vara roligt att läsa sig till vad detta var för något.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-12 21:51
Ursprungligen av xms67:

Men hur har du läst handboken??? Vart står det att pilen ska vara på timme efter timme? När det fungerar normalt försvinner pilen efter några sekunder. Och som du ser så provade jag att stänga ned alla appar. Ändå var pilen framme. Och sedan helt plötsligt försvann den. Det är samma nu. Den syns inte. Trots att jag har samma inställningar i samtliga appar som då.

Så nu ber jag dig berätta vart i handboken jag kan läsa mig till detta? Ser verkligen fram mot en eller fler sidhänvisningar för det skulle verkligen vara roligt att läsa sig till vad detta var för något.

Jag har redan postat ett svar på när pilen syns hela tiden.
Var själv förvånad över det och ställde frågan och fick svar.

Ursprungligen av xms67:

Mitt svar gällde inlägg #6 (är van från vissa andra forum att man inte kan citera senaste inlägg). Mitt svar var tänkt som hjälp inte som en elakhet. Jag upplever ditt svar som lite surt hoppas jag har misstolkat det...

1
Bevaka tråden