Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart lagring med Promise J4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den påminner vagt om en Mac Mini, men är i själva verket en Thunderbolt-ansluten lagringslösning till din Mac. Vi har testat nya Pegasus J4 från Promise.

Läs hela artikeln här

Trevlig artikel.
Även om jag alltid förespråkar en NAS..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-07 17:03

Intressant artikel

Men en sak...

Citat:

[...] en hundralapp skiljer de två åt där Pegasus J4 är den dyrare [...]

[...] Men den kan vara intressant ändå med tanke på att WD My Book Velociraptor Duo kostar drygt 6 600 kronor och Pegasus J4 kostar drygt 6 300 kronor [...]

Hur är det med matematiken?

Ursprungligen av zinned:

Intressant artikel

Men en sak...

Hur är det med matematiken?

Det är rättat. Använd gärna funktionen för att rätta artiklar som det finns länk till i slutet på varje artikel.

Vad blir prestandarden om man lägger in en SSD istället?

En tanke jag fick var att köra 3x SSD (ingen Raid) och en Backup på en vanlig HD

En annan tanke:

Gör en 5400rpm 2.5" HD med TB runt 2-3ggr mera prestandard bara med hjälp av Thunderbolt?

Ursprungligen av Antonic:

Vad blir prestandarden om man lägger in en SSD istället?

En tanke jag fick var att köra 3x SSD (ingen Raid) och en Backup på en vanlig HD

Sannolikt blir det riktigt höga prestanda men det går inte att svara på hur höga då vi inte haft möjlighet att testa det. Vill man stoppa i fyra ssd-diskar får man göra det på egen hand, det är inte en konfiguration som Promise säljer i dagsläget.

Ursprungligen av Antonic:

En annan tanke:

Gör en 5400rpm 2.5" HD med TB runt 2-3ggr mera prestandard bara med hjälp av Thunderbolt?

Anslutningen mellan dator och lagringsenhet får en flaskhals mindre om man ansluter via Thunderbolt jämfört med USB 2.0 eller Firewire 800 men sen finns andra faktorer som hur lagringsenheten är konstruerad på insidan och givetvis också hur snabba diskarna är som påverkar.

1
Bevaka tråden