Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering av TV-serier via Hemmadelning i iOS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag håller på att digitalisera hela min TV-serie-samling jag har på DVD och Blu-Ray, efter lite trixande och så fick jag med hjälp av MetaX TV-serier att sorteras i sätt ordning när man går in på en säsong på min iPhone eller iPad när jag använder appen Videor och Delat.

Men konstigt nog så sorteras dom själva TV-serierna inte i bokstavsordning. Battlestar Gallactica kommer först sedan sedan säsong 1 av Alias, säsong 2 och 3 av Alias ligger nästan i slutet och allra sist Burn Notice säsong 1.

En annan underlig egenhet är att den serien och säsongen som visas är inte den som dyker upp när man väl tryckt på ett omslag.

Jag har försökt lista ut vilken ordning det är dom listar serierna men jag ser inget tydligt mönster. Ett tag trodde jag den lista säsongsvis, alltså alla seriers första säsong, sedan andra och så vidare, men det förklarar inte varför Burn Notice ligger sist.

Ett tag såg det rätt ut på min iOS och jag trodde det var min iPad som bråkade, men nu visar även min iPhone samma konstiga ordning.

Det finns även fel på filmerna, där omslaget inte stämmer överens med filmnamnet som står under omslaget.

På min Apple TV (gen 3) ser allt helt korrekt ut!

Det hela är rätt så irriterande då det är svårt att veta under vilket omslag en viss serie gömmer sig.

Det jag testat är att jag tagit bort iTunes-mappen från min PC (som jag använder för detta) så jag fick ett nytt bibliotek. Jag har även tvångsavslutat appen Videor samt gjort en hard reset. Jag har ännu inte fabriksåterställt men det tänkte jag vänta med tills jag vet om det verkligen kan hjälpa.

Kolla bifogade bilder så förstår ni.

Är det några som har några förslag på hur jag ska få till det?

• Medlem
  • Skåne
  • 2013-02-11 18:13

För att få rätt omslag på serierna igen så får du ta bort hemmadelningen på din iphone och ipad och sen lägga till den igen. Då kommer rätt omslag visas igen men det tar inte lång tid innan det blir fel igen.

Tyvärr kan jag inte svara på varför dom inte hamnar i bokstavsordning. Personligen så tycker jag att hemmadelningen på iphone och ipad är väldigt buggig. Det fungerar ju så bra på TV.

Jo, jag testade precis efter att jag postat mitt inlägg att logga ur och in från Hemmadelningen och nu ser allt rätt ut.

En liten lustig sak var att på min iPhone så syntes den gamla mejladressen jag hade till kontot som inloggad, men det är ett tag sedan jag bytte.

Låter ju skumt att det buggar ur efter ett tag.

1
Bevaka tråden